نسخه چاپی

چگونگی تشكیل شورای عالی انقلاب فرهنگی از زبان رهبر انقلاب

پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir به مناسبت سالروز تشكیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به چگونگی تشكیل این نهاد از زبان رهبر معظم انقلاب پرداخت.

به گزارش نما، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به مناسبت سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به چگونگی تشکیل این نهاد از زبان رهبر معظم انقلاب پرداخت.

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 23 خرداد 90 فرمودند: شورای عالی انقلاب فرهنگی جزو نهادهاى قطعى نظام است. خب، قبل از این شورا، ستاد انقلاب فرهنگى بود، که امام یک عده‌اى از دوستان را براى مسئله‌ى دانشگاه‌ها معین کرده بودند. بنده رئیس جمهور بودم، مسئول بودم، حضور داشتم، مى‌آمدیم، می رفتیم؛ به این نتیجه رسیدیم که این کافى نیست؛ ما بایستى اینجا را، هم دائره‌اش را وسیع‌تر کنیم، هم مسئولیتش را بیشتر تبیین کنیم، و هم ضمانت بدهیم. آن وقت رؤساى سه قوه و بعضى دوستان دیگر را وارد کردیم و «شوراى عالى انقلاب فرهنگى» را به امام (رضوان‌اللَّه‌تعالى‌علیه) پیشنهاد کردیم، ایشان هم تأیید کردند. خب، چند سال ادامه داشت و روزبه‌روز تکمیل شده. این شورائى که امروز ما داریم، نسبت به آن شورائى که ما آن وقت داشتیم، کاملتر، قوى‌تر، مجربتر و پخته‌تر است. علاوه بر این، کارهائى که در این شورا انجام میگیرد، خیلى گسترده‌تر است و دائره‌ى وسیع‌ترى دارد. آن وقت بیشتر توجه ما به دانشگاه‌ها بود و اندکى هم به آموزش و پرورش و بخش دیگر؛ امروز دائره خیلى وسیع‌تر است.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...