نسخه چاپی

لزوم پیوستن احزاب ایران به مجامع بین‌المللی

عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی با تاكید بر ضرورت بازنگری در قانون احزاب، گفت: هرچقدر نقش احزاب در انتخابات پررنگ‌تر شود موجب بالا رفتن سطح مشاركت مردم در صحنه های مختلف سیاسی از جمله انتخابات خواهد شد.


به گزارش نما حسن غفوری فرد در گفتگو با مهر، با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون احزاب، گفت: هر مقدار نقش احزاب در فعالیت ها و عرصه‌ های مختلف سیاسی پررنگ تر باشد موجب افزایش مشارکت مردم در تصمیم گیریها و صحنه ها مختلف سیاسی بخصوص انتخابات خواهد شد.

وی با تاکید براینکه در بازنگری قانون جدید باید فعالیت احزاب آزادانه تر باشد، تصریح کرد: آنچه که موجب اقتدار نظام می شود مشارکت مردم در صحنه های مختلف سیاسی از جمله انتخابات است که این مهم خواست و مطالبه رهبری نیز هست ؛ بنابراین با اصلاح قانون احزاب می توان این مشارکت را افزایش داد.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: در زمان تدوین قانون احزاب تعداد احزاب محدودتر بود اما امروز بیش از 200 حزب از وزارت کشور تاکنون مجوز فعالیت گرفته اند لذا بازنگری در قانون انتخاات به منظور ساماندهی این احزاب و قانونمند کردن فعالیت آنان به همراه پررنگ شدن نقششان در جامعه ضروری است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، همچنین با تاکید براینکه باید احزاب بیشتری از ایران عضو مجمع احزاب آسیایی شوند گفت: با تغییر قانون احزاب و تشکیل نهاد جدیدی برای هماهنگی میان آنان همچون خانه احزاب می توان در شناساندن احزاب ایران در مجامع بین المللی بهره برد.

غفوری فرد افزود: طبق قانون مجمع احزاب آسیاسی (آی کپ) هر حزبی که یک صدم نمایندگان و یا حداقل سه نفر از نمایندگان مجلس را داشته باشد می تواند عضو این مجمع شود که طبق این قانون حداقل 20 حزب ایرانی می توانند عضو آی کپ شوند بنابراین باید با تغییر قانون تحولاتی در نظام حزبی کشور ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد : افزایش تعداد احزاب ایرانی در آی کپ موجب افزایش اقتدار نظام و تاثیرگذاری مواضع آن در منطقه و آسیا خواهد شد؛ چراکه اگر چند حزب در مورد مسائلی چون ایران هراسی، حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای و محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی موضع یکسان داشته باشند و یک حرف بزنند موجب نفوذ و تاثیرگذاری این مواضع در مجامع بین المللی خواهد شد.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...