نسخه چاپی

پاسخ وزیر علوم به شایعه سازان‬

وزیر علوم با بیان اینكه این وزارتخانه هیچ فردی را به دلیل نقد ممنوع التحصیل نكرده است، گفت: ممنوع التحصیل شدن افراد به دلیل نقد كذب محض است.

به گزارش نما به نقل از فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در برنامه زنده گفت وگوی ویژه خبری افزود: چند روز گذشته در یک برنامه زنده تلویزیونی موضوع ممنوع التحصیل شدن دانشجویان به دلیل نقد مطرح شده که این موضوع کذب محض است و هیچ فردی به این دلیل ممنوع التحصیل نشده است.

به گفته وزیر علوم در حال حاضر بیش‏ترین نقد از سوی افرادی است که ادعا می‏کنند جلوی آنها برای نقد گرفته می‏شود.

دانشجو با اشاره به لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان داشت: در سال 77 رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‏ای ابلاغ کرد که براساس این مصوبه رأی کمیته انضباطی نهایی است که ما حتی این مصوبه را نیز لغو کردیم.

وی تصریح کرد: وزارت علوم برای دانشجویان استعلامات از مراکز ذی صلاح مانند مراکز قضایی و امنیتی می‏گیرد اما این وزارتخانه هیچ فردی را ممنوع التحصیل نکرده زیرا ما مرجع تشخیص این موضوعات نیستیم.

*جذب 10 هزار عضو هیئت علمی جدید در سال جاری

وزیر علوم از جذب 10 هزار عضو هیئت علمی جدید در سال جاری خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته نیز حدود 12 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‏ها جذب شده است.

دانشجو خاطرنشان کرد: در نقشه جامع علمی کشور مشخص شده تا به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت باید 2 هزار عضو هیئت علمی در کشور وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور براساس افزایش تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه‏ها بوده است.

*دستیابی به رتبه نخست علمی منطقه نشان دهنده نشاط در دانشگاه‏ها است

وزیر علوم با بیان اینکه ایران رتبه نخست تولید علم منطقه را به خود اختصاص داده است، افزود: این آمار نشان دهنده وجود فضای نشاط علمی در دانشگاه‏های کشور است.

دانشجو خاطرنشان کرد: دانشگاه‎‏های کشور همگام با سیاست‏گذاری‏های شورای عالی انقلاب فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور درحال حرکت است و این امر موجب نشاط علمی جامعه دانشگاهی کشور شده است.

وی گفت: تعداد نشریات دانشجویی از 2500 نشریه در سال 84 به 4300 نشریه در حال حاضر رسیده است.

وزیر علوم با اشاره به تعداد 4 هزار و 94 انجمن علمی دانشجویی، افزود: تعداد انجمن‏های علمی دانشجویی در سال 84 تنها 800 انجمن بوده است.

دانشجو با اشاره به آمار کانون‏های فرهنگی تصریح کرد: تعداد کانون‏های فرهنگی در سال 84 حدود 500 کانون بود که این رقم در سال جاری به 2هزار و 900 کانون رسیده است.

به گفته وی تعداد رشته محل‏های دوره دکتری طی سال‏های اخیر 3 برابر شده است و بر این اساس تعداد رشته محل ‏های دوره دکتری از سال 91 به 2 هزار و 244 در سال جاری رسیده است.

وزیر علوم در ادامه بیان داشت: تعداد دانشگاه‏ها و مراکز آموزشی کشور از 1300 مرکز در سال 84 به 2 هزار و 471 در سال جاری رسیده است.

*طی یک‏ماه آینده رتبه‏بندی مؤسسات غیرانتفاعی ارائه می‏ شود

دانشجو در ادامه گفت: طی یک ماه آینده رتبه‌بندی مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی ارائه می‏شود.

وی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی دانشگاه‏ها براساس شاخص‏های بومی کشور انجام می‏شود و این امر موجب رقابت سالم میان دانشگاه‏ها و مراکز آموزشی کشور خواهد شد.

وزیر علوم اضافه کرد: ما باید سیاست‏ها و رفتارمان را براساس نقشه جامع علمی کشور تطبیق دهیم.

*توجه به ارزش‏های اسلامی و انسانی در بهبود فضای علمی

دانشجو با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر توجه به ارزش‏های اسلامی و انسانی براساس بهبود فضای علمی، گفت: این امر با تحول در علوم انسانی شکل می‏گیرد.

وی افزود: تحول رشته‎‏ها و برنامه‏های درسی علوم انسانی آغاز شده و بر این اساس تعداد 400 سرفصل بررسی و تأیید شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور باید به یک میلیون و 100 هزار نفر برسد، در حال حاضر 500 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در کشور وجود دارد.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...