نسخه چاپی

دیدارجنبش های فتح و حماس در قاهره

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان حضور در نوارغزه بر آزادی اسرای فلسطینی به شیوه سابق تاكید كرد و تحقق آشتی ملی را سومین دستاورد برای فلسطین خواند.

به گزارش نما، مهر به نقل از خبرگزاری سما نوشت: (خبرگزاری مستقل فلسطین فلسطین)، خالد مشعل شب گذشته در جریان دیدار با نمایندگان نهادهای مدنی و خانواده های شهدا و زخمی ها در شهر غزه اظهار داشت: اختلافات داخلی از نظر دین و عقل امری مردود است و قضیه فلسطین را تضعیف می کند.

در این نشست برخی اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و "اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت منتخب فلسطین نیز حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات سیاسی طبیعی است اختلاف نظام سیاسی طبیعی نیست. منطقی نیست که در نوارغزه یک دولت و در کرانه باختری دولت دیگری وجود داشته باشد.

مشعل ضمن حمایت از اقدام رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل متحد اظهار داشت : جنبشهای فتح و حماس به زودی در راستای برقراری آشتی ملی در قاهره و تحت نظارت مصر و برخی کشورهای عربی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که تحقق آشتی ملی پس از پیروزی غزه در جنگ هشت روزه با رژیم صهیونیستی و ارتقای جایگاه سیاسی فلسطین در سازمان ملل متحد، سومین دستاورد فلسطینی ها محسوب می شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد که اسرای باقی مانده در زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد خواهند شد و این اقدام به همان طریقی که صدها اسیر فلسطینی آزاد شده بودند آزاد خواهند شد.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...