نسخه چاپی

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در گفتگو با نما:

مخالفت با نظارت استصوابی جنبه سیاسی دارد

عکس خبري -مخالفت با نظارت استصوابي جنبه سياسي دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه نظارت در انتخابات [تأیید صلاحیت داوطلبان و تأیید انتخابات] بر عهده شورای نگهبان است، گفت: ایرادهایی كه این جماعت در فضای سیاسی كشور نسبت به نظارت استصوابی وارد می‌كنند بی‌خود است؛ جنبه سیاسی دارد و منطقی نیست.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با نما، درباره مخالف نیروهای تندرو اصلاحات مبنی بر اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان در انتخابات، گفت: علی‌رغم تصریح قانون اساسی بر انحصار تفسیر قانون اساسی از سوی شورای نگهبان و تأکید چندباره این شورا بر استصوابی بودن نظارت بر انتخابات، آنها شبهه نظارت را مطرح می‌کنند، می‌خواهند شورای نگهبان تماشاچی باشد در صورتی که شورای نگهبان باید اشراف کامل و نظارت عالیه داشته باشد تا بتواند سلامت انتخابات را تأیید کند.
وی افزود: شورای نگهبان در تفسیر نظارت آورده است که نظارت باید استصوابی باشد، اگر نباشد نظارت معنا پیدا نمی‌کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظارت در انتخابات [تأیید صلاحیت داوطلبان و تأیید انتخابات] بر عهده شورای نگهبان است، اظهار داشت: ایرادهایی که این جماعت در فضای سیاسی کشور نسبت به نظارت استصوابی وارد می‌کنند بی‌خود است؛ جنبه سیاسی دارد و منطقی نیست.
آیت الله شبستری در پاسخ به این پرسش که برخی چهرهای اصلاح طلب که به عنوان نظریه پرداز این جریان شناخته می شوند پیش از این القاء کرده بودند با اعمال نظارت استصوابی امکان فعالیت جریان متبوعش در انتخابات ۱۴۰۰ فراهم نخواهد شد، آیا هجمه به شورای نگهبان از سوی آنها تکراری و نخ نما نشده است؟ گفت: آنها نظرهای غیرمنطقی ارائه می‌دهند و نمی‌خواهند واقعیت را بپذیرند، آقایانی که از نظر سیاسی با اصل وجود شورای نگهبان موافق نیستند با طرح این مسائل به‌دنبال بهانه‌جویی هستند.
وی تاکید کرد: افرادی که حرف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بپذیرند و تن به قانون بدهند، هیچ‌گاه نمی‌آیند با شورای نگهبان این‌گونه برخورد کنند که اگر صلاحیت ما تأیید شد در انتخابات شرکت می‌کنیم در غیر این صورت شرکت نمی‌کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در هر نظام سیاسی، باید نهادی برای بررسی مصوبات مجلس از نظر تطابق با مبانی اساسی و قوانین آن کشور و نیز بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات و نظارت بر روند اجرا و تأیید سلامت انتخابات وجود داشته باشد.
آیت الله شبستری با اشاره به فتنه سال ۸۸، یادآور شد: در فتنه ۸۸ عده‌ای مدعی تقلب شدند و فتنه براندازی را راه انداختند و مجری برنامه‌ریزی بیگانگان برای از بین بردن یا حداقل تضعیف نظام شده و چند ماه آشوب را در کشور ادامه دادند. کار را به‌جایی رساندند که پرچم امام حسین(ع) و قرآن را به آتش کشیدند و چهره واقعی خود یعنی مزدوری بیگانگان را آشکار کردند که با مدیریت رهبر انقلاب و بیداری مردم حماسه ۹ دی، فتنه خاموش شد.

۱۳۹۹/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...