نسخه چاپی

رئيس‌جمهور در همايش«اساتيد مسلمان دانشگاه‌ها و بيداري اسلامي

«بیداری اسلامی» متعلق به تمام بشریت است

عکس خبري -«بيداري اسلامي» متعلق به تمام بشريت است

محمود احمدی‌نژاد گفت: برخی به بیداری اسلامی نگاه طایفه‌ای و قومی دارند در حالی كه بیداری اسلامی دعوت به فطرت مشترك تمام انسان‌هاست تا عدالت، آرامش و عشق در دنیا حاكم شود.

به گزارش نمابه نقل از فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در همایش جهانی «اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی» که در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با تشریح دیدگاه خود در خصوص بحث بیداری اسلامی گفت: سؤال اصلی اینجاست که بیداری اسلامی چیست؟ بیداری یعنی همه مسلمانان بیدار شده‌اند اما اسلامی، صفت بیداری است. بیداری که از جنس اسلامی است. حقیقت اسلام بیداری است .

وی با بیان اینکه آیا جز این است که خداوند متعال برای یاری انسان‌ها در این بی‌نهایت دین اسلام را برای ما فرستاده است، گفت: تنها دینی که از سوی خداوند فرستاده شده است، از آدم تا خاتم اسلام است، مگر حضرت ابراهیم مسلمان نبود. حضرت موسی مسلمان نبود. حضرت عیسی مسلمان نبود. خدای متعال برای نوع انسان که واحد است، هدایت‌های گوناگون نفرستاده است، برای هدایت یک دین و یک صراط از سوی خداوند فرستاده شده است که آن اسلام بوده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه اسلام از ابتدا فطرت الهی انسان‌ها را بیدار کرده و به آنها بازگرداند تصریح کرد: ‌آیا اسلام تنها برای نوع خاصی از بشر آمده است؟ آیا اسلام تنها برای عرب‌ها است؟ خیر اسلام برای تمام انسان‌ها است.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که وقتی ما می‌گوییم اسلام مرز ندارد به معنای این است که یک عده مسلمان بر بقیه حاکم شوند در حالی که چنین برداشتی را بدخواهان از اسلام عرضه می‌کنند و هر کس تسلیم فطرت الهی این تیم و تسلیم امر خدا شود مسلمان است.

احمدی‌نژاد گفت: بیداری اسلامی تنها مخصوص مسلمانان نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است. عشق، عدالت و آزادی برای تمام انسان‌هاست.

وی افزود: اگر مسلمانان جهانی فکر نکنند نمی‌توانند برای خود کاری انجام دهند. اسلام تفکر طایفه‌ای و قومی برای مسلمانان نیست.

رئیس جمهور ادامه داد:‌ همانقدر که برای ملت فلسطین و غزه دل‌مان می‌سوزد باید از ظلم‌هایی که در آفریقا و آمریکای لاتین می‌شود به خشم بیاییم. اسلام برای هدایت تمام انسان‌هاست تا همه به کمال برسند.

احمدی‌نژاد گفت: برخی به بیداری اسلامی نگاه طایفه‌ای و قومی دارند در حالی که بیداری اسلامی دعوت به فطرت مشترک تمام انسان‌هاست تا عدالت، آرامش و عشق در دنیا حاکم شود.

وی افزود: آزادی، عدالت و عشق مفهومی انسانی و مفهومی جهانی است و نمی‌توان به آن نگاهی جغرافیایی و قومی داشت.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای معرفی اسلام به تمام جهان باید این مفاهیم را نیز به صورت جهانی معرفی کرد، گفت: دشمنان بشریت تمام پیام خود را جهانی کردند. همانند دموکراسی و ‌استعمار. شما نیز اگر می خواهید جهان را اصلاح کنید باید مفاهیم اسلامی را جهانی کنید.

وی گفت: ما دلمان باید برای مردم اروپا و آمریکا بسوزد چرا که آنها اسیر و تحت ظلم هستند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عدالت، آزادی و عشق تنها در حاکمیت صالحان تحقق پیدا می‌کند، گفت:‌ماموریت پیامبران دعوت انسان‌ها به حقیقت انسان‌هاست و حاکمیت صالحان نیز تنها نقطه مشترک برای رسیدن به حاکمیت عدالت، آزادی و عشق در جهان است و تحقق این مسئله تا زمانی که یک انسان کامل در دنیا حاکم نشود امکان پذیر نخواهد بود.

ادامه دارد...

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...