نسخه چاپی

پیشكسوت استقلال: گل شهرآورد با هیچ گلی قابل قیاس نیست

عکس خبري -پيشکسوت استقلال: گل شهرآورد با هيچ گلي قابل قياس نيست

پیشكسوت استقلال گفت: گل ‌زدن در شهرآورد لذت و طعم خاصی دارد كه با هیچ كدام از گل‌های دیگر كه در دوران فوتبال می‌زنید قابل قیاس نیست.


به گزارش نما، «علی‌رضا اکبرپور» یکی از بازیکنان ویژه استقلال در شهرآورد محسوب می‌شود، او سال‌ها پیش از این و در سال ۱۳۷۹ با پیراهن آبی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا استقلال پس از سال‌ها بازی بزرگ پایتخت را با پیروزی پشت سر بگذارد.

اکبرپور درباره خاطرات حضورش در شهرآورد حرف زد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

گل زدن در شهرآورد چه لذتی دارد؟

به طور حتم گل ‌زدن در شهرآورد لذت و طعم خاصی دارد که با هیچ کدام از گل‌های دیگر که در دوران فوتبال می‌زنید قابل قیاس نیست. اینکه بگوییم شهرآورد یک مسابقه مثل تمام بازی‌های دیگر است، حرف درستی نیست. بازی استقلال با پرسپولیس یک جنگ است و هیچ تیمی دوست ندارد در این مسابقه شکست بخورد. اگر بازی را ببرید تا چندین ماه برای حریف کری می‌خوانید و اگر شکست بخورید ماه‌ها تحت فشار خواهید بود. در آن روز خاص بازی بدون گل بود که سیروس دین‌محمدی در نیمه زمین صاحب توپ شد و پاس عالی را به من داد و توانستم دروازه داود فنایی را باز کنم. این گل اهمیتی زیادی داشت، می‌دانید چرا؟

چرا؟

استقلال ۶ سال بود موفق نشده بود پرسپولیس را در شهرآورد شکست بدهد و با گل من موفق شد بازی بزرگ را با برد پشت سر بگذارد. پس از گل‌زنی در شهرآورد هواداران در هر کجای ایران که مرا می‌دیدند ابراز علاقه کرده و بابت این اتفاق به من تبریک می‌گفتند.

سال بعد با پرسپولیس قرارداد امضا کردی اما این انتقال صورت نگرفت؟

من به خاطر لجبازی با برخی‌ها این کار را انجام دادم. از چند سال قبل پیشنهاد همکاری پرسپولیس را داشتم. همیشه به آنها پاسخ منفی می‌دادم. پس از اینکه من بنا به دلایلی با باشگاه استقلال به مشکل و اختلاف خوردم، تلاش زیادی کردم که این موضوع را حل کنم اما فردی در داخل باشگاه به من گفت تو تحت هیچ شرایطی نمی‌توانی پرسپولیسی شوی من هم که جوان بودم لجبازی کردم و با قرمزپوشان قرارداد داخلی بستم و چک گرفتم. در آن روزها علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت استقلال برای انجام کاری به آلمان سفر کرده بود و صبر کردم تا او به ایران بازگردد. وقتی وی آمد رفتم ماجرا را برایش‌ شرح دادم و او گفت همه چیز را فراموش کن و به استقلال برگردد، اینجا خانه توست. من هم چک را پس دادم و با قرارداد کمتر آبی‌پوش ماندم.

از ماندن در استقلال رضایت داشتی؟

من برای دل خودم در استقلال ماندم و بابت این کار رضایت دارم. همین که هواداران استقلال مرا می‌بینند و بابت حضور در استقلال و دوران خوبی که در این تیم داشتم ابراز محبت می‌کنند برایم کافی است.

شهرآورد بیست‌و دوم دی ماه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

استقلال در صدر جدول قرار دارد و روحیه خوبی نسبت به حریف خود دارد، آنها تا اینجای فصل نتایج بسیار خوبی گرفته‌اند و با روحیه و آمادگی کاملی رودروی حریف خود قرار خواهند گرفت.

همیشه در شهرآوردها تیم قویتر برنده میدان نبوده است؟

این قانون شهرآورد است، در دربی‌ها نتیجه فقط و فقط در زمین مسابقه مشخص خواهد شد. هر تیم که آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشد و کمتر دچار اشتباه شود پیروزی را به نام خود ثبت خواهد کرد.

استقلال در خط حمله مهره‌های توانمندی دارد؟

خط حمله استقلال بدون شک یکی از بهترین و خطرناک‌ترین لیگ برتر است و آنها می‌توانند برای هر تیمی مشکل درست کنند. به طور حتم شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و مهدی قایدی می‌توانند دروازه پرسپولیس را باز کنند.

تقابل آنها با مدافعان پرسپولیس جذاب خواهد بود؟

به نظر من مهاجمان این توانایی را خواهند داشت در شهرآورد گل بزنند و امیدوارم که این اتفاق خوشایند رخ داده و آنها بتوانند شادی را برای هواداران ارمغان آورند.

محمود فکری اولین تجربه خود را در نقش سرمربی پشت سر می‌گذارد؟

او یکی از استقلالی‌های متعصب محسوب می‌شود و به نظر من در این فصل توانسته با استقلال نتایج خوبی کسب کند، او می‌تواند پس از سال‌ها استقلال را به موفقیت برساند و قهرمان لیگ برتر کند، باید از وی و تمام اعضای کادرفنی‌اش حمایت شود تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشند. فکری برای دربی اول خود انگیزه زیادی دارد و در صورتی که با برد زمین را ترک کند تا پایان فصل خودش را بیمه می‌کند.

بازی را پیش بینی کن؟

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد استقلال با نتیجه دو بر یک فاتح شهرآورد بیست و دوم دیماه خواهد بود. من به توانایی و غیرت بازیکنان و مربیان استقلال اعتماد دارم و شک ندارم با تمام وجود برای پیروزی تیم خود به زمین می‌روند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۹/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...