نسخه چاپی

تشدید اختلافات گروههای مسلح سوری

یك پایگاه عرب زبان از اختلافات روز افزون در داخل گروههای مسلح به ویژه پس از قرار گرفتن جبهه النصره در فهرست گروههای تروریستی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، پایگاه عربی پرس در مطلبی با عنوان آیا اختلافات در داخل جبهه النصره به درگیری داخلی مخالفان مسلح سوری می انجامد، آورده است : عبدالجبار العکیدی رئیس شورای نظامی گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در حلب بر مخالفت با تروریست نامیدن کسانی که علیه نظام سوریه می جنگند، تاکید کرد.

این پایگاه به نقل از العکیدی بیان کرد: ارتش آزاد هرگز جبهه النصره را (که از سوی آمریکا در فهرست گروههای تروریستی قرار گرفته است) کنار نمی گذارد.

وی افزود: اعضای جبهه النصره عالی هستند و بسیار منضبط و خوب عمل می کنند.آنها همراه ما و در کنار ما می جنگند و کاملا با آنها هماهنگ هستیم.

از سوی دیگر در موضعی که اختلاف در گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه را نشان می دهد برخی منابع در ارتش آزاد به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند که کنار گذاشتن جبهه النصره از تشکیلات جدید به سبب مخالفت غرب و به ویژه آمریکا نبوده است و ارتش آزاد از ابتدا جبهه النصره را انقلابی نمی دانسته است.

پایگاه عربی پرس در پایان این سئوال را مطرح می کند آیا اختلاف درباره نقش جبهه النصره زمینه ساز اختلافات داخلی گسترده در داخل گروههای مسلح سوری می شود؟

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...