نسخه چاپی

ورود سامانه جدید بارشی از چهارشنبه

مدیركل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب و اختلال تردد در جاده‌های كوهستانی در 21 استان و كاهش تا 10 درجه ‌ای دما در كشور از ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش نما، عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه‌شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و بتدریج در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس ابرناکی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود که بارش‌ها در غرب کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوای کشور طی روزهای آینده گفت: از بعدازظهر سه‌شنبه بارش‌ها در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی زاگرس تشدید می‌شود و دامنه فعالیت سامانه بارشی به جنوب، مرکز، سواحل شمالی، شمال شرق، شرق و برخی مناطق جنوب شرق کشور نیز می‌رسد و از اواخر وقت این روز در شمال‌غرب و غرب کشور از ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از عصر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه در سواحل شمالی، شمال‌شرق و برخی مناطق شرق کشور بارش‌ها به تناوب ادامه خواهد داشت و با نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش می یابد، تصریح کرد: کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور محسوس است.

امیدوار با اعلام اینکه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برخی مناطق کشور تحت تاثیر این سامانه وزش باد شدید خواهد بود، گفت: تا روز پنجشنبه خلیج‌ فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بر این اساس آب گرفتگی معابر عمومی، سیلاب، اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی، به سبب بارش شدید باران و برف گاهی با وزش باد و رعدوبرق، در استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب لرستان و شمال غرب فارس از اواخر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه و آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش باران و برف ابتدا در غرب کردستان، غرب کرمانشاه و سپس در استانهای البرز، قزوین، تهران، اصفهان، مرکزی، یزد و خراسان جنوبی در روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار گفت: همچنین از اواخر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به سبب بارش باران و برف در استانهای خراسان رضوی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و باد شدید در کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان انتظار می‌رود که از عصر سه شنبه تا پایان روز چهارشنبه خلیج‌فارس به سبب باد شدید مواج و توفانی خواهد بود.

ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش 5 تا 10 درجه ای هوا گفت: به سبب ورود این سامانه جدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان دمای هوا بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد.

امیدوار شهری با اشاره به وضعیت هوای شهر تهران گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه ابری همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف در اواخر وقت نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با 5 درجه کاهش به 2 و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: همچنین در روز چهارشنبه آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 1- و 9 خواهد رسید.

۱۳۹۱/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...