نسخه چاپی

تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا پایان فروردین 1400

عکس خبري -تمديد اعتبار دفترچه بيمه سلامت تا پايان فروردين 1400

مسئول رسیدگی و پاسخگویی به شكایات بیمه سلامت استان اصفهان از تمدید اعتبار دفترچه بیمه سلامت تا پایان فروردین 1400خبر داد.

به گزارش نما ،امید مال وردی بیان کرد: اعتبار همه دفترچه‌های بیمه بجز دفاتر بیمه ایرانیان که از ابتدای امسال تا پایان سال جاری به اتمام رسیده است به صورت اتوماتیک تا پایان فروردین ماه 1400 در سیستم بیمه‌ای سازمان تمدید می شود.

وی در خصوص تاریخ اعتبار دفاتر بیمه سلامت با بیان اینکه اعتبار همه دفترچه‌های بیمه بجز دفاتر بیمه ایرانیان که از ابتدای امسال تا پایان سال جاری به اتمام رسیده است به صورت اتوماتیک تا پایان فروردین ماه 1400 در سیستم بیمه‌ای سازمان تمدید شده است، گفت: در صورت داشتن برگه سفید، جهت تعویض و تمدید نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان نیست.

این مقام مسئول افزود: همه افرادی که فاقد پوشش بیمه درمانی باشند می توانند با مراجعه به پرتال سازمان بیمه سلامت به آدرس ihio.gov.ir ، قسمت پوشش اجباری سلامت همگانی، نسبت به ثبت نام و دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان اقدام کنند.

مال وردی گفت: بیمه شدگانی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت می‌کنند بر اساس ضوابط صرفاً می‌توانند از خدمات درمانی بخش دولتی استفاده کنند. این افراد در صورت تمایل به استفاده از خدمات بخش خصوصی می‌تواند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل و یا ثبت درخواست ارزیابی وسع به میزان ۵۰ درصد تخفیف دفترچه بیمه ایرانیان دریافت و از خدمات درمانی در بخشهای خصوصی نیز بهره‌مند شوند.

مسئول روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا و به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تا پایان سالجاری تمام افرادی که متقاضی دریافت دفترچه بیمه سلامت همگانی رایگان یا دفترچه بیمه روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت باشند، می‌توانند بدون انجام ارزیابی وسع با مراجعه تدریجی به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد یا سایت سازمان بیمه سلامت از مزایای دفترچه بیمه سلامت رایگان استفاده نمایند. همچنین افرادی که دفترچه بیمه سلامت همگانی یا روستائی فاقد اعتبار داشته باشند می توانند تا پایان سال جاری بدون ارزیابی وسع ، دفترچه رایگان دریافت کنند.

مسئول رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بیمه سلامت استان گفت: بیمه‌شدگان عزیز جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می‌توانند با کد دستوری#1666* اعتبار جدید دفترچه بیمه خود را مشاهده کنند.
موج

۱۳۹۹/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...