نسخه چاپی

كارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با نما:

بورس ایران قربانی دخالت دولت شده است/ نگاه سهامداران به بورس بلندمدت باشد

عکس خبري - بورس ايران قرباني دخالت دولت شده است/ نگاه سهامداران به بورس بلندمدت باشد

كارشناس مسائل اقتصادی گفت: متأسفانه بازار سرمایه حال خوبی ندارد و قربانی دستوری بودن از سوی دولت شده است.



حسین محمودی اصل، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره وضعیت بازار بورس طی روزهای اخیر گفت: متأُسفانه وضعیت بازار بورس به دلیل سومدیریت ها آنچنان مساعد نیست و دلیل آنها دخالت ها و دستوری بودن بازار سرمایه است.

وی افزود: به سهام های بورسی اجازه داده نمی شود که روند طبیعی خود را طی کنند و به همین خاطر شرکت های بزرگ بورسی و متوسط، در حال نوسان گرفتن از مردم هستند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه به مردم پیشنهاد می کنم که نگاه سرمایه گذاری خود را از کوتاه مدت به بلندمدت تغییر دهند، عنوان کرد: آینده بورس ایران به دلیل جذاب بودن و نوپا بودن، روشن و خوشبینانه است و مطمئناً هر افت، رشدی به همراه خواهد داشت و هرچقدر هم بورس دستوری سرکوب شود، بالاخره صعودی خود را در بلندمدت طی خواهد کرد.

محمودی اصل درباره آینده شاخص کل گفت: به نظر من شاخص کل تا پایان سال نوسانی خواهد بود و به احتمال زیاد فراتر از یک میلیون و 600 هزار واحد نرود و قطعاً مانند پنج ماه اول سال مردم نباید انتظار رشد غیرمنطقی را داشته باشند و حتی من پیش بینی می کنم که شاخص تا ماه ها در یک کانال خنثی حرکت کند؛ لذا به همین دلیل است که به سهامداران پیشنهاد می کنم نگاه بلندمدت داشته باشند و حتماً آموزش ببینند.

او معتقد است؛ بورس ویترین اقتصادی کشور است و اگر حال بورس خوب باشد این نشان دهنده خوب بودن حال اقتصاد کشور است، اما اگر دولت بخواهد مانع رشد بورس شود، قطعاً شاهد خروج سرمایه های مردمی از بورس خواهیم شد و این به سود شرکت ها نیست و حتی ممکن است شرکت ها را تا مرز ورشکستگی هم بکشاند.

این استاد دانشگاه با بیان این مطلب که یکی از اشتباهات دولت مسئله قیمت گذاری دستوری فولاد است، گفت: مسئولان دولتی از یک سو بورس را عامل گرانی می دانند و از سوی دیگر قیمت گذاری دستوری فولاد را در پیش گرفته اند که همین عوامل هم اعتماد سرمایه گذاران را سلب خواهد کرد و هم مانع رشد بورس خواهند شد.

محمودی اصل اظهار داشت: خروجی افت بورس و زمین گیر کردن بازار سرمایه سبب می شود تا مردم به سمت خرید ارز و خودرو و احتکار مسکن پیش بروند و اقتصادی که در آن نقدینگی به سمت تولید پیش نرود، آن اقتصاد از پویایی و جهش باز خواهد ماند و آسیب های معیشتی را در پی خواهد داشت.

۱۳۹۹/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...