نسخه چاپی

اعتراف نتانیاهو به ناكارآمدی تحریم‌ها

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر اذعان كرد كه هیچ مدركی كه نشان دهنده تاثیر تحریم های ضد ایرانی بر توقف پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران باشد،‌ وجود ندارد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز» نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران در حال نزدیکی بیشتر به قابلیت تولید بمب هسته ای است و اینکه باید در سال 2013 با مشکل برنامه هسته ای ایران مقابله کرد.

نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی امروز خود برای روزنامه نگاران خارجی مدعی شد که تل آویو همچنان روی خط قرمزی که در ماه سپتامبر جاری و هنگام سخنرانی در سازمان ملل درباره اینکه ایران نباید اورانیوم غنی شده لازم برای تولید حتی یک کلاهک هسته ای داشته باشد به آن اشاره کرده است، تاکید دارد.

رژیم صهیونیستی در حالی به آمریکا تاکید دارد که برای برنامه هسته ای ایران خط قرمز تعیین شود تا در صورت عبور احتمالی ایران از این خط قرمز، مداخله نظامی آمریکا حتمی شود که کاخ سفید با رد این پیشنهاد، بر رویکرد دیپلماسی و مذاکره با ایران تاکید می کند.

نتانیاهو ادعا کرد: من صراحتا اعلام کرده ام که به محض عبور ایران از آن آستانه غنی سازی،‌ شانس ما برای متوقف کردن مؤثر برنامه تسلیحات هسته ایران به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران دو ماه و نیم به عبور از این خط [قابلیت تولید بمب اتم] نزدیکتر شده است و هیچ شکی وجود ندارد که این موضوع به چالش بزرگی تبدیل خواهد شد که سال آینده باید به آن پرداخته شود.

این مقام صهیونیستی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه قابلیت فعلی تل آویو برای بررسی موضوع برنامه هسته ای ایران در مقایسه با چهار سال گذشته و آغاز ریاست او بیشتر شده است،‌ با ادعای اثر تحریم ها بر اقتصاد ایران گفت که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه تحریم ها منجر به توقف برنامه هسته ای ایران شده باشد، وجود ندارد.

رویترز در ادامه خبر خود نوشته است که این طور گفته می شود که اسرائیل تنها دارنده زرادخانه تسیحات هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود.

ادعای مکرر مقامات صهیونیستی و غربی درباره اهداف نظامی برنامه هسته ای ایران در حالی گزارش می شوند که تهران با رد قاطعانه این جوسازی ها تاکید دارد که اهداف هسته ای کاملا مسالمت آمیزی دارد.

بر اساس این خبر،‌ مقامات صهیونیستی تمایل دارند که آمریکا هدایت تهاجم نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران را بر عهده بگیرد اما با این حال به صورت محرمانه مدعی شده اند که در صورت نیاز به تنهایی به ایران حمله خواهد کرد.

۱۳۹۱/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...