نسخه چاپی

زنی كه ۱۸۰۰پله برج میلاد را با دست بالا رفت+عكس

شاید برای ما كه سلامت هستیم عجیب به نظر برسد اما ماهانا جامی توانست 1866 پله را در یك ساعت و 49 دقیقه و 15ثانیه، بالا برود. این معلول مشهدی همراه با مرتضی حسینی(عبدی) جوان معلول افغانی بالا رفتن از...

به گزارش نما به نقل از ملت ایران، شاید برای ما که سلامت هستیم عجیب به نظر برسد اما ماهانا جامی توانست 1866 پله را در یک ساعت و 49 دقیقه و 15ثانیه، بالا برود. این معلول مشهدی همراه با مرتضی حسینی(عبدی) جوان معلول افغانی بالا رفتن از پله های برج میلاد را در میان صدای صلوات خبرنگاران و مسئولان موسسه خیریه رعد و استقبال مهدی مهدوی کیا آغاز کرد و در ارتفاع 302 متری گنبد آسمان برج میلاد به پایان برساند. وی توانست رکورد ملی پله نوردی معلولان ایران را به نام خود ثبت کند.

j67chseuuz10kpvt5udh.jpg


یک روز از 365 روز برای معلولان

ماهانا جامی در همین باره به خبرآنلاین می گوید: من تمرینات روزانه خود را در رشته های وزنه برداری و پله نوردی انجام می دهم. برای همین آمادگی این کار را داشتم اما این برای اولین بار است که این تعداد پله را با دست بالا می روم.

ماهانا مهندس شیمی است و عضو موسسه خیریه رعد.

او درباره اتفاقی که امروز افتاد، می گوید: من ثابت کردم که معلولان هم حق زندگی دارند و با اراده می توانند سخت ترین کار را انجام دهند فقط باید به آنها فرصت داده شود.

او از خانواده هایی که فرزند معلول دارند خواست که به آنها اجازه دهند تا در جامعه حضور یابند و همچون افراد سالم امکان زندگی و فعالیت داشته باشند: 364 روز برای افراد سالم است و یک روز برای ما،برای همین ما باید در این یک روز توانایی و اراده خودمان را نشان دهیم.

8nrwt6uz2ij9tc7ipg.jpg


موسسه خبریه رعد حامی معلولان
همچنین صدیقه اکبری مدیر عامل موسسه خیریه رعد، در حاشیه این مراسم به خبرآنلاین گفت: ماهانا جامی، نمونه ای از معلولان کشور است که توانایی های خود را بازشناخته و توانسته به این رکورد دست پیدا کند. ما در موسسه خیریه رعد تلاش می کنیم که معلولان را از کنج خانه وارد جامعه کنیم و به آنها آموزشی دهیم که بتوانند برای خود کسب درآمد کنند.

به گفته وی "خیریه رعد" با داشتن 18مرکز فعال درسراسر کشور توانسته دانشگاه نیز برای معلولین تاسیس کند و در این دانشگاه، معلولان می توانند در رشته هایی مانند حسابداری، مددکاری، کامپیوتر و گرافیک ادامه تحصیل دهند. درصد بالایی از فارغ التحصیلان این دانشگاه، جذب بازار کار شده اند.

مدیر عامل موسسه خیریه رعد گفت: موسسه رعد حدود سه دهه است که فعالیت دارد و توسط سه مهندس جوان واز یک زیر زمین ساده آغاز شو والبته با چهار کار آموز و رفته رفته بزرگ و بزرگتر شد و تمامی مخارج این ساختمان شامل کمک های مردمی بوده است و هدف آن شناختن معلولان ذهنی وآموزش دادن به آن ها است. من در این سه دهه شاهد موفقیت های این افراد بوده ام ومتاسفانه در جامعه ما فرهنگ ما به گونه ای است که سخت در کنار معلولین قرار می گیریم ویا نگاه ترحم آمیز به آن ها داریم.

بان کی مون: باید معلولان از توان خود حداکثر استفاده را ببرند

در پایان پله نوردی ماهانا و در شروع مراسم روز جهانی معلول، پیام بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی معلول قرائت شد. در این پیام آمده است: "بازی‌های پارالمپیک امسال یادآور توان بالقوه بسیار زیاد افراد دارای معلولیت برای بلند پروازی و الهام بخشی بود. دختری خطاب به قهرمان برنده گردن آویز طلای پارالمپیک نوشت: «همانگونه که شاهد بودم شما چگونه بر مشکلات زندگی غلبه می‌کردید، به پیروزی‌های جدیدی می‌رسیدید و قله‌های ورزش را فتح می‌کردید، از شما الهام و نیرو می‌گرفتم».
افراد معلول اثری مثبت و قوی بر جامعه دارند و اگر موانع از سر راه مشارکت آنان برداشته شود، همکاری معلولان حتی می‌تواند بیشتر نیز باشد. با وجود بیش از یک میلیارد معلول در جهان امروز اهمیت این امر از هر زمان دیگر بیشتر نیز می‌شود.

چالش ما ارائه دسترسی برابر برای همه مردم است یعنی آنچه به آن نیاز دارند و لایق آن هستند. در نهایت، دسترسی برابر، جهانی بهتر برای همه مردم به وجود می‌آورد. همانگونه که مذاکره کنندگان در اجلاس امسال کنفرانس ملل متحد برای توسعه پایدار با عنوان «ریو+20» توافق کردند، دسترسی برابر برای دستیابی به آینده‌ای که می‌خواهیم ضروری است.

باید تلاش کنیم تا با یکدیگر به اهداف کنوانسیون ملل متحد درباره حقوق افراد معلول دست یابیم یعنی حذف تبعیض و محرومیت، همچنین ایجاد جوامعی که برای تنوع و تکثر ارزش قائلند. به منظور کاهش شکاف بین تعهدات پرمعنا و اقدامات انجام نشده،‌مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال آینده اجلاسی در سطح عالی درباره «معلولیت و توسعه» برگزار می‌کند. این گردهمایی در زمانی برگزار خواهد شد که جامعه بین المللی تلاش خواهد کرد تا دستور کار توسعه برای سالهای بعد از 2015 مهیا کند که فرصتی خواهد بود تا حقوق، نگرانی‌ها و همکاری‌های معلولان به گونه‌ای کامل در کانون توجه قرار گیرند.

امسال روز بین‌المللی افراد معلول با آغاز رسمی آماده سازی اجلاس عالی رتبه مذکور مصادف خواهد بود. اجازه دهید این روز را به بهترین وجه گرامی داشته و تلاش کنیم افراد دارای معلولیت از حقوق خود بهره و از توان بالقوه عظیم خود حداکثر استفاده را ببرند."

۱۳۹۱/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
ابراهيم نيکپور
0
0
۱۳۹۱/۹/۲۳
زنده باد شيرزن ايراني کاش سالم هايمان از اين افراد پند بگيرن وانقدر به ماديات دل نبندن
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...