نسخه چاپی

جزئیات طرح‌مجلس برای حمایت از تولید

عضوكمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارائه طرح جدیدی درجهت حمایت از تولید و سرمایه ایرانی در هفته جاری با قید فوریت خبرداد و به بیان جزئیات آن پرداخت.


به گزارش نما به نقل از مهر، مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تغییر وتحولاتی که اخیرا در وزارت ارتباطات رخ داد، به خبرنگار مهر گفت: در شرایط موجود مشکل اصلی جامعه مسائل و معضلات اقتصادی است و به نظر می آید که این تغییر وتحولات به نوعی درجهت منحرف کردن افکار عمومی بوده است.

وی افزود: دولت بهتراست که به جای این تغییرات بی حاصل که در ساختار خود بوجود می آورد به فکر مشکلات جامعه وحمایت از تولید وسرمایه داخلی باشد؛ این درصورتی است که دیده می شود که دولت در این زمینه برنامه خاصی ندارد.

نماینده مردم مراغه از ارائه طرح جدید مجلس برای حمایت از تولید و سرمایه داخلی خبر داد و گفت: مجلس این هفته طرحی در زمینه حمایت ازتولید ملی و سرمایه داخلی تقدیم می کند که قرار است که در همین هفته با فوریت به بررسی آن بپردازیم.

وی با بیان این که مجلس مخالف تغییرات دولت است، گفت: مجلس مخالف تغییراتی است که درحوزه وزارت ارتباطات و فناوری بوجود آمد و با فضایی که در مجلس وجود دارد، به طور قطع نمایندگان به ادغام وزارت ارتباطات وفناوری رای نخواهد داد و به هیچ وجه موافق این موضوع نیستند.

این نماینده افزود: در گذشته وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن با هم ادغام شد و امروز می بینیم که وزارتخانه جدید کارایی لازم را ندارد و چه بسا اگر وزارتخانه های غیر همجنس را با یکدیگر ادغام کنیم این موضوع سبب ایجاد مشکلاتی برای این وزارتخانه ها شود و به همین جهت از دولت انتظار داریم که یک مقدار واقع بینانه به این موضوع نگاه کند.

داوتگری درخصوص طرح جدید مجلس برای حمایت از تولید داخلی، بیان داشت: از جمله محورهای شاخص این طرح این است که واحدهای تولیدی که دراثر مسائل اقتصادی جامعه متضرر شده اند از تخفیف مالیاتی برخوردار شوند و اگر بدهی هایی هم به بانک ها دارند به آنها فرصت لازم برای پرداخت بدهی هایشان داده شود وهمچنین اگر واحدهای تولیدی با محکومیت های مالی روبرو شده اند در محکومیت های آنها تخفیف داده شود تا این واحدها بتوانند سرپا بمانند.

وی درپایان تصریح کرد: طرح جدیدی که قرار است این هفته ارائه شود طرح کارگشایی است و این طرح کاملا درجهت حمایت از تولید و سرمایه داخلی است که این هفته با قید فوریت تقدیم مجلس می شود.

۱۳۹۱/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...