نسخه چاپی

بلومبرگ: رفع تحریم نفتی ایران در اولویت های دولت بایدن نیست

عکس خبري -بلومبرگ: رفع تحريم نفتي ايران در اولويت هاي دولت بايدن نيست

اگر تحریم‌های نفتی ایران برداشته شود، جمهوری اسلامی می‌تواند به سرعت به صادرات ۴ میلیون بشكه در روز خود بازگردد مانند اتفاقی كه در ۲۰۱۶ پس از برداشته شدن تحریم‌ها افتاد. ولی این كار در اولویت برنامه‌های بایدن قرار ندارد.


به گزارش نما به نقل از بلومبرگ، وقتی جو بایدن در این هفته به ریاست جمهوری آمریکا برسد، مسائل مهم زیادی برای حل کردن دارد و ایران احتمالاً در اولویت آن نیست.

رئیس جمهور منتخب آمریکا قول داده به توافقنامه اقلیمی پاریس و قرارداد اتمی ایران بازگردد. وی در وب سایت خود اعلام کرده در اولین روز ریاست جمهوری‌اش دوباره به توافقنامه اقلیمی پاریس ملحق می‌شود ولی رویکرد آن نسبت به ایران که شامل برداشتن تحریم‌های نفتی این کشور می‌شود، در اولویت پایین‌تری قرار دارد و زمان بیشتری طول می‌کشد.

در ۲۰۱۵ ، هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها مخالف بسته شدن قرارداد اتمی ایران بودند و این مخالفت هنوز هم وجود دارد.

اگر تحریم‌های نفتی ایران برداشته شود، جمهوری اسلامی می‌تواند به سرعت به صادرات ۴ میلیون بشکه در روز خود بازگردد مانند اتفاقی که در ۲۰۱۶ پس از برداشته شدن تحریم‌ها افتاد. ولی این اتفاق به این زودی‌ها نمی‌افتد.

مجلس ایران هم ماه گذشته به پایان بازرسی‌های بین المللی از سایت‌های اتمی کشور در صورت برداشته نشدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش‌های نفت و بانکداری آن رأی داد.

بنابراین اکثر خریداران نفت ایران باید منتظر باشند. اگر تحریم‌های آمریکا و جریمه‌های آن برای خرید نفت ایران وجود داشته باشد، پالایشگاه‌های اروپا، ژاپن، کره جنوبی و هند تمایلی به نفت این کشور نشان نخواهند داد.

چین علاقه‌مند به واردات نفت خام از ایران است تا بتواند کاهش صادرات نفت عربستان را جبران کند ولی مقادیر زیادی از نفت خام ایران که در ماه‌های اخیر به چین فرستاده شده هنوز هم فروخته نشده‌اند. به نظر نمی‌رسد صادرات نفت خام ایران به این زودی‌ها افزایش یابد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...