نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفتگو با نما:

شرط بازگشت آمریكا به برجام لغو تحریم ها است

عکس خبري - شرط بازگشت آمريکا به برجام لغو تحريم ها است

عضوشورای مركزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در خصوص برجام مهم‌ترین اقدام و سخت‌ترین كاری كه امریكایی‌ها در مورد ایران دارند انجام می‌دهند اعمال تحریم‌هاست، اگر قرار است امریكا در دوره بایدن به برجام برگردد و دوران ترامپ را از ذهن‌ها پاك كند مهم‌ترین تصمیمی كه باید بگیرد لغو تحریم‌هاست

حسن لاسجردی، عضوشورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، پیرامون فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اگر امریکا به برجام بازگردد و همه تحریم‌ها لغو نشود ایران ضرر خواهد کرد، به خبرنگار نما گفت: در خصوص برجام مهم‌ترین اقدام و سخت‌ترین کاری که امریکایی‌ها در مورد ایران دارند انجام می‌دهند اعمال تحریم‌هاست، اگر قرار است امریکا در دوره بایدن به برجام برگردد و دوران ترامپ را از ذهن‌ها پاک کند مهم‌ترین تصمیمی که باید بگیرد لغو تحریم‌هاست، چون در حال حاضر امریکایی‌ها با فشار حداکثری و افزایش هر روزه تحریم‌ها علیه ایران اقدام می‌کنند.

وی افزود: اگر امریکایی‌ها تحریم‌ها را برندارند کاری انجام و مسئله‌ای حل نشده است.

این عضوشورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: در مورد ایران و امریکا آنچه که الان مهم است بازگشت امریکا به برجام است. بایدن و تیمش در تبلیغات انتخاباتی و اعلام مواضعشان گفته‌اند که می‌خواهند به برجام برگردند.

وی اظهار کرد: اگر بایدن به برجام برگردد و ایران حقوقش را اعاده نکند جدایی بین امریکا و اروپا به علت سیاست‌های تند ترامپ و خارج شدنش از برجام تبدیل به هم‌آوایی و اتحاد بین اروپا و امریکا و فشار علیه ایران زیاد می‌شود. بنابراین تلاش جمهوری اسلامی این است که این اتفاق نیفتد و جناح اروپایی و امریکایی اتحاد حاصل و فشارشان را مضاعف نکنند، از این‌رو جمهوری اسلامی رفتار عاقلانه‌ای خواهد داشت و در مقابل خواست امریکایی‌ها تلاش می‌کند موضعی منطقی بگیرد.

لاسجردی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات مسئول اعلام کردند اگر امریکایی‌ها صداقت دارند و می‌خواهند برگردند با برداشتن کلیه تحریم‌ها قدم اول را برداشته‌اند.


۱۳۹۹/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...