نسخه چاپی

علت لغو سفرهای كلینتون

وزیر خارجه آمریكا به دلیل ویروسی شدن معده‌اش از سفر به آفریقای شمالی و خاورمیانه كه قرار بود با هدف به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه صورت گیرد، بازماند.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا به واسطه بیماری و وجود یک ویروس در معده‌اش، سفر خود به جهان عرب را لغو کرد.

قرار بود کلینتون به آفریقای شمالی و خاورمیانه سفر کند تا در خصوص موضوع سوریه گفت‌وگوهایی را با مقامات این کشورها انجام دهد.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا یک گروه شورشی در سوریه را به دلیل ارتباط با القاعده در لیست سازمان تروریستی قرار داد.

قرار است، «ویلیام برنز» به جای کلینتون به «مغرب»، «تونس» و «امارات عربی متحده» سفر کند و «فیلیپ رینز» سخنگوی کلینتون در این باره گفت: از آنجایی که کلینتون بیمار است، به جای سفر به آفریقای شمالی و خاورمیانه در خانه می‌مانیم.

برنز، در اولین توقف خود در شهر «مراکش» که قرار است فردا، چهارشنبه، صورت گیرد، در صدد است تا ائتلاف جدید مخالفان سوریه را به عنوان نمایندگان قانونی مردم سوریه به رسمیت بشناسد.

پیشتر قرار بود، کلینتون رسماً این ائتلاف مخالفان سوریه را به عنوان نمایندگان مردم سوریه اعلام کند.

اوایل روز دوشنبه، دولت آمریکا گروهک موسوم به «جبهه النصره» را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده است. بنا بر این دسته‌بندی، این گروهک که اکنون در سوریه و علیه دولت این کشور فعال است، به عنوان یکی از متحدان شاخه القاعده عراق، معرفی می‌شود.

با قرار گرفتن این گروهک در لیست تروریستی آمریکا، واشنگتن هرگونه دارایی این گروهک در آمریکا را مسدود می‌کند و مقامات آمریکایی از انجام هرگونه تجارت با این گروهک منع می‌شوند.

مخالفان سوری برآورد کرده‌اند که اعضای این گروهک بین 7.5 تا 9 درصد مجموع مخالفان مسلح را تشکیل دهند. مقامات آمریکایی‌ هم می‌گویند این گروه عمدتا از افرادی تشکیل شده که چند سال قبل به شاخه القاعده در عراق پیوسته و حالا به سوریه رفته‌اند.

۱۳۹۱/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...