نسخه چاپی

كلینتون: تحریم نفت ایران دشوار است

عکس خبري -کلينتون: تحريم نفت ايران دشوار است

كلینتون كه در كنفرانس خبری با همتای كره‌ای خود ، كیم سونگ هوان در واشنگتن شركت كرده بود ، تصریح كرد من اولین كسی بودم كه اذعان كردم ما از دیگر كشورها برای فشار بیشتر بر ایران ، انتظار تصمیم ‌های دشوار و حتی از خود گذشتگی داریم .

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد تحریم نفت ایران برای مشتریان بزرگ این کشور سخت و دشوار است و این کار به ازخودگذشتگی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس هیلاری کلینتون ، در دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی تصریح کرد برای کشورهای دیگر تصمیم برای قطع خرید نفت ایران دشوار است و نیاز به از خود گذشتگی دارد.

کلینتون که در کنفرانس خبری با همتای کره‌ای خود ، کیم سونگ هوان در واشنگتن شرکت کرده بود ، تصریح کرد من اولین کسی بودم که اذعان کردم ما از دیگر کشورها برای فشار بیشتر بر ایران ، انتظار تصمیم ‌های دشوار و حتی از خود گذشتگی داریم .

وی افزود ما با یکدیگر همکاری خواهیم کرد . ما در حال پیشرفت هستیم و من فکر می‌کنم مذاکرات با مشتریان بزرگ نفت ایران طی ماههای آینده مثبت خواهد بود .

هیلاری کلینتون تاکید کرد هدف تحریم‌ های آمریکا متوقف کردن جریان پول نقد به تهران و نشان دادن همبستگی جهانی علیه برنامه هسته‌ ای‌ این کشور است .

آمریکا با اعمال تحریم‌هایی که علیه ایران به تصویب رسانده ، از دیگر کشورها خواسته است که از خرید نفت ایران خود داری کنند . تحریم بانک مرکزی ایران ، از جمله مهم‌ ترین این تحریم‌هاست که پرداخت پول نفت به ایران را دشوار خواهد کرد . با این حال کشورهای آسیایی ، در همراهی کامل با این تحریم‌ ها رغبتی از خود نشان نداده‌ اند چرا که از این مساله ترس دارند که اقتصاد شان لطمه ببیند .

کلینتون افزود مذاکرات با مقامهای کره جنوبی برای معاف شدن این کشور از برخی تحریمهای اعمال شده بر ضد ایران در جریان است .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد در صورت حذف نفت ایران ، میزان کمبود نفت در جهان شش برابر خواهد شد .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود در حالی که ایران هنوز نفت خود را به بازار عرضه می‌کند 500 هزار بشکه کمبود نفت وجود دارد و اگرنفت ایران بر اثر تحریم حذف شود ، این رقم شش برابر شده و میزان کمبود نفت به سه میلیون بشکه در روز می‌رسد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...