نسخه چاپی

بارش خاكستر از آسمان شوشتر

اعتراض‌های مردم شوشتر برای جلوگیری از این مهم تا كنون راه به جایی نبرده است و همچنان این مشكل مسائل زیست محیطی شوشتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای پنجمین بار در یک ماه گذشته، بارش خاکستر از آسمان شوشتر آغاز شد و موج نارضایتی مردم افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، برای پنجمین بار در یک ماه گذشته بارش خاکستر از آسمان شوشتر که به دلیل آتش زدن مانده‌های زمین زراعی شرکت‌های توسعه نیشکر حاشیه شهر شوشتر است، آغاز شد.

بر اساس این گزارش، بارش خاکستر در هر نوبت پس از آغاز بیش از چهار ساعت به طور می‌انجامد و خیابان‌ها و خانه‌های مردم شوشتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس، اعتراض‌های مردم شوشتر برای جلوگیری از این مهم تا کنون راه به جایی نبرده است و همچنان این مشکل مسائل زیست محیطی شوشتر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بر پایه این گزارش، در هنگام بارش خاکستر از آسمان شوشتر دود غلیظی که بر اثر آتش زدن مانده‌های دروی نیشکرهای مزارع توسعه نیشکر شوشتر است آسمان این شهر را فرا می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، به این دلیل طبق مواد قانونی متعدد شرکت‌های توسعه نیشکر موجود در حاشیه شهرستان شوشتر باید به دلیل آلایندگی به شهرداری شوشتر جریمه‌ها و یا عوارضی را پرداخت کنند که در چهار سال گذشته نیز این شرکت‌ها از این امر سرباز می‌زنند.

پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس شهرستان شوشتر برای پاسخی منطقی در این باره از مسئولان مرتبط بی‌نتیجه ماند و مسئولی حاضر به پاسخگویی نشد.

در حاشیه شهرستان شوشتر دو شرکت توسعه نیشکر بزرگ به نام‌های شرکت توسعه نیشکر امام خمینی(ره) و شرکت توسعه نیشکر کارون وجود دارد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...