نسخه چاپی

ظریف مذاكره عراقچی با تیم بایدن را تكذیب كرد

عکس خبري -ظريف مذاکره عراقچي با تيم بايدن را تکذيب کرد

وزیر امور خارجه درباره ادعای روزنامه «فیگارو» مبنی بر رایزنی عراقچی با تیم بایدن در نیویورك گفت: خبرنگار فیگارو این موضوع را چك نكرده كه آقای عراقچی در این مدت ایران بودند.



به گزارش نما، محمّدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱ بهمن) درباره ادعای روزنامه فرانسوی «فیگارو» مبنی بر رایزنی مجید تخت روانچی با تیم بایدن در نیویورک گفت: خیلی جالب است که خبرنگار فیگارو این موضوع را چک نکرده که آقای تخت روانچی در این مدت ایران بودند و در زمانی که به نیویورک برگشته یک هفته در قرنطینه بوده است.


وی ادامه داد: ما یک توافق مستحکم داریم، نکاتی که در این توافق هست و یا نیست با توافق انجام شده است و امکان ندارد که دوباره مذاکره کنیم.

ظریف با بیان اینکه دولت ترامپ امروز به زباله دان تاریخ می‌رود، گفت: این دولت به ادعای خودشان به مرکز دموکراسی آمریکا و کنگره آمریکا هم رحم نکرد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا باید به کل تعهدات خارج شده خود برگردد. این نیست که بگویند قانون فلان آمده من چه چیزی را (در برجام) بردارم؛ نه آنها باید تحریم هایی که ترامپ گذاشته را هم بر دارند.

ظریف درباره این انتقاد که مسیر مذاکره دولت اشتباه بوده است، گفت: مثالی هست که می گوید، املای نوشته نشده غلط ندارد. توافق و نوشتن یک متن یعنی هم شما باید راضی باشید هم طرف مقابل. آقایانی که می گویند ما این توافق را نخواندیم، بیایند دو صفحه توافق خود را نشان بدهند. دوستان ما اگر بخواهند چنین توافقی انجام دهند باید خیلی زحمت بکشند و اگر روزی توافقی بهتر از این ننوشتند من جلوی آنها سر تعظیم فرود می آورم.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها از کوچکترین کار برای برجام مانند اینستکس ناتوان بوده‌اند، اظهار داشت: حتی سازمان ملل هم در انتقال پول ایران ناموفق بوده است. غربی‌ها نمی‌توانند خود را پشت برخی ادعاها مخفی بکنند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...