نسخه چاپی

نیروگاه بوشهر بالاترین سطح ایمنی را دارد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: روابط ایران با گروه‌های حماس و جهاد در بهترین شكل خود قرار دارد و حرف‌هایی كه رسانه‌های غربی به آن دامن می‌زنند به خاطر مشكلاتی است كه در حمله به غزه پیدا كردند و نمی‌توانند پیروزی مردم فلسطین را تحمل كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، رامین مهمان‌پرست در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت مردم فلسطین در مقابله با جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت از این مبارزات و در کنار مردم فلسطین بودن از سیاست‌های اصولی ایران بوده است و روابط ما با حماس و دیگر گروه‌های جهاد در بهترین شکل خود قرار دارد.

مهمان‌پرست در پاسخ سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در مذاکرات روز پنج‌شنبه 23 آذرماه با آژانس مطالعات ادعایی مورد بحث قرار می گیرد و آیا آژانس تضمین می‌کند که پاسخ‌های ایران به بیرون درز نکند؟ گفت: طبیعی است مسوولان آژانس که اطلاعات محرمانه کشورهای عضو را نگهداری می‌کنند نسبت به حفظ آنها تعهد و مسوولیت داشته باشند و نمایندگان کشور ما در آژانس بر مبنای تعهدات این نهاد بین‌المللی خواستار درز نکردن اطلاعات کشورشان هستند.

وی گفت: امیدواریم در نگهداری اسناد و اطلاعات ایران دقت بیشتری شود. پیش از این افشای برخی اطلاعات موجب ترور دانشمندان ما شد و این مساله می‌تواند پای مسوولان آژانس را در درز این اطلاعات باز کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هیلاری کلینتون در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما اعلام کرده حاضر به گفت‌وگوی دوجانبه با ایران هستند، نظر ایران در این رابطه چیست؟ به این پاسخ اکتفا کرد «درباره اظهارات خانم کلینتون و مذاکرات میان ایران با آمریکا قبلا به اندازه کافی نظرمان را اعلام کرده‌ایم».

مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش یک خبرنگار کویتی مبنی بر اینکه رسانه‌های خارجی خبر از نقص‌های فنی بزرگ در نیروگاه اتمی بوشهر می‌دهند که ممکن است دمای نیروگاه را بالا ببرد با تکذیب این ادعا از سوی رسانه‌های غربی اظهار کرد: اصولا تبلیغاتی که توسط برخی رسانه‌های غربی در منطقه درباره نیروگاه بوشهر دنبال می‌شود و شاید منشا اصلی آن مواضع کشورهای غربی و طراحی رژیم صهیونیستی باشد ایجاد نگرانی در بین مردم منطقه نسبت به فعالیتهای هسته‌یی ایران است.

وی اضافه کرد: نیروگاه بوشهر در بالاترین سطح ایمنی طراحی شده است و مساله ایمنی برای مردم ما بسیار مهم است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطر نشان کرد: اگر استفاده از تاسیسات هسته‌یی و نیروگاه‌های اتمی این نگرانی‌ها را ایجاد می‌کرد طبیعی بود کشورهای عربی به دنبال چنین تاسیسات و فعالیتهایی نروند. معتقدم این تبلیغات بی‌اساس و برای ایجاد نگرانی براساس طراحی جریان آمریکایی - ‌صهیونیستی در منطقه شکل می‌گیرد.

وی گفت: اگر کشورهای عربی هم به این جریان دامن بزنند همان خط و جریان را دنبال می‌کنند.

۱۳۹۱/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...