نسخه چاپی

اختصاصی نما:

اصلاح‌طلبان و امید به برجام بایدن برای انتخابات1400

عکس خبري - اصلاح‌طلبان و اميد به برجام بايدن براي انتخابات1400

با تمام شدن ریاست جمهوری ترامپ و تكیه زدن بایدن بر صندلی ریاست جمهوری آمریكا، چگونگی سیاست خارجی این كشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران و اینده ی برجام، به مهمترین سوال جریان فكری اصلاح طلبان تبدیل شده است.

شیما احمئی - به گزارش نما با تمام شدن ریاست جمهوری ترامپ و تکیه زدن بایدن بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا، چگونگی سیاست خارجی این کشور در مقابل جمهوری اسلامی ایران و اینده ی برجام، به مهمترین سوال جریان فکری اصلاح طلبان تبدیل شده است.
سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا مطابق فرمایش های مقام معظم رهبری کاملا روشن است اما آیا جریان اصلاح طلب و اعتدال موضوعی با این درجه از وضوح و سهولت را درک نمی‌کنند یا نمی‌خواهند درک کنند؟
واقعیت این است که سران این جریان نه می توانند از لقمه ی چرب و شیرین قدرت در جمهوری اسلامی چشم پوشی کنند و نه حاضر هستند در پیشگاه ملت ایران به خاطر توشه ی خالی از دستاورد و انجام وعده‌های گذشته خود عذرخواهی کنند.
استراتژی جدید اصلاح طلبان این است که با برداشتن یک گام به جلو در انتهای دولت مورد حمایت خود که عملکرد بسیار ضعیفی داشته است توپ قصورها و سوءمدیریت‌ها را به زمین حریف بی اندازد. دست و پا زدن این روزهای جریان اصلاحات برای تطهیر چهره ی آمریکا و دولت جدید آن در راستای مدیریت افکار عمومی و اغوای مجدد رأی‌دهندگان پشیمان با امیدآفرینی واهی تازه‌ای به نام دولت بایدن صورت می‌گیرد!
تبلیغات جریان اصلاحات برای بایدن در حالی انجام می شود که اگر مواضع بایدن را مرور کنیم در می یابیم که بایدن یک نوع مواضع «سخت‌گیرانه و هوشمندانه» نسبت به ایران را در دستور کار خود دارد و تلاش می کند که از برجام یک سکوی پرش برای ایجاد محدودیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایجاد کند.
مسئولان ما باید به این نکته توجه داشته باشد که سیاست خنثی‌سازی تحریم‌ها یک اصل مبنایی است همانطور که تجارب گذشته نشان می دهد تا زمانی که قوی نشویم نمی‌توانیم از تهدید همیشگی تحریم ها خلاصی یابیم ضمن این‌که با توجه به مشکلات داخلی آمریکا و میراث وحشتناک ترامپ برای بایدن در زمینه افزایش رادیکالیسم در جامعه آمریکا، بحران مهاجران، بحران کرونا، بحران دوپارگی آمریکای پساترامپ و... امید زیادی برای اولویت قائل شدن به برجام در ماه‌های نزدیک به‌جا نمی ماند

۱۳۹۹/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...