نسخه چاپی

امیر سرتیپ نامی در گفتگو با نما:

تشكیل شبكه‌ ملی اطلاعات امری ضروری است/ اینترنت بومی قربانی سیاسی كاری برخی مسئولان شد

عکس خبري -تشکيل شبکه‌ ملي اطلاعات امري ضروري است/ اينترنت بومي قرباني سياسي کاري برخي مسئولان شد

وزیر اسبق ارتباطات گفت: مجلس یازدهم باید به مسئله فضای مجازی و آسیب های آن ورود جدی پیدا كند و تا آنجا كه می تواند پیگیر موضوع شبكه ملی اطلاعات باشد.


امیر سرتیپ محمدحسن نامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: مهمترین تهدیدی که امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را تهدید می کند، فضای مجازی و نبود زیرساخت های مناسب برای کنترل این فضاست.

وی افزود: متأسفانه تا به امروز در حوزه شبکه ملی اطلاعات غفلت شده؛ در صورتی که در اکثر کشورهای دنیا، زیرساخت های بومی در حوزه فضای مجازی تعریف شده، اما در کشور ما هر گاه از شبکه ملی اطلاعات سخن به میان می آید، بلافاصله ماجرا را سیاسی می کنند و این اقدام به حدی تشدید می شود که خیلی از صاحبظران و کارشناسان جرئت اظهارنظر را به خود نمی دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه نظارت بر شبکه جهانی اینترنت در اختیار ارتش آمریکاست و یک نظامی آمریکا در رأس آن قرار دارد، یادآور شد: آمریکا طوری برنامه ریزی کرده تا سال 2030 اینترنت ماهواره ای را در دسترس عموم مردم جهان قرار دهد و قطعاً این اقدام آمریکا از سر خیرخواهی و دلسوزی نیست، بلکه با اهداف کینه توزانه و سیاست های دشمنی با کشورها صورت خواهد پذیرفت.

نامی با اشاره به این مطلب که فضای مجازی به جولانگاه معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: مجلس یازدهم باید به مسئله فضای مجازی و آسیب های ورود جدی پیدا کند و تا آنجا که می تواند پیگیر موضوع شبکه ملی اطلاعات باشد.

وی اضافه کرد: بهتر است به کاربران فضای مجازی آموزش داده شود که راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی به اینترنت جهانی نست، بلکه هدف از راه اندازی این شبکه، هوشمندسازی و قطع دسترسی دشمنان به اطلاعات موجود در داخل کشوراست تا نتواند با اقداماتی از قبیل جاسوسی به اقدامات ضدامنیتی و ضدمنافع ملی دست بزند، امری که در همه کشورهای دنیا رایج است اما در ایران به خاطر مسائل سیاسی فعلاً راه اندازی نشده است.

وزیر اسبق ارتباطات گفت: سند ملی برای فضای مجازی تدوین و آماده شده است و مدت هاست که همچین سندی وجود دارد، اما تا به امروز هیچکدام از دولت ها به طور جدی به این سند عمل نکرده اند؛ لذا ضروری است که به این سند عمل شود.

۱۳۹۹/۱۱/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...