نسخه چاپی

عیوضلو: عدالت در بودجه‌بندی كشور جایی ندارد

عکس خبري -عيوضلو: عدالت در بودجه‌بندي کشور جايي ندارد

یك استاد دانشگاه گفت: با تعیین شاخص های عدالت، می توان در برنامه های ۵ ساله نیز به آن ارتقا بخشیم.

به گزارش نما ،حسین عیوضلو در گفتگو با برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: با تعیین شاخص ها و معیارهای عدالت می توان یک توافق بین پیشرفت و عدالت تعریف کرد و هر ساله برنامه هایی به عنوان معیار قرار گیرد.

وی افزود: با نظام پایش باید به بررسی عملکرد دستگاه ها بردازیم. روند برنامه ریزی و بودجه بندی در کشور بر اساس شاخص های شناخته شده از عدالت پیش نمی رود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت گفت: طرح های مفهومی و مبنایی در این الگو مطرح گردیده که باید مورد حمایت دولت و سیاستگذاران قرار گیرد.

وی ادامه داد: سرعت نیل به عدالت بسیار کند است و فسادهای موجود به افزایش طبقه فقیر منجر می شود.

عیوضلو گفت: با اجرای طرح عدالت اجتماعی بستر آزادی و برابری حقوق فراهم می شود و تمام آحاد جامعه از وضعیت یکسان برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید براینکه افراد با تلاش های خود در حوزه های مختلف باید حاصل دسترنج خود را مشاهده کنند افزود: معیارهای کلی رسیدن به عدالت بدین معناست که هرکس که ارزش افزوده ای خلق میکند قادر باشد نتایج آن را در زندگی احساس کند.

وی معیارهای نهایی عدالت را در حالت توازن در جامعه و برخورداری مردم از حقوق یکسان و یکسان سازی سطح زندگی فقیر و غنی دانست.

وی ادامه داد: قانون و مقرارت با برقراری فضای امن برای فعالیت افراد، فضا را برای رسیدن به نتایج زحمات فراهم می آورد.

عیوضلو بیان کرد: با حرکت ناصحیح اقتصاد درآمدهای سرانه کاهش یافته و بر سر مسائل کوچک تنش ایجاد خواهد شد.

وی در پاسخ به این سولات که دولت در شرایط تحریمی سال جاری 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده و چرا این مقدار را در حوزه مالکیت فکری سرمایه گذاری نکده که عایدی بیشتر نصیبش شود، گفت: افراد باید از ماحصل سرمایه گذاری های خود اطمینان داشته باشند و این با ثبات اقتصاد کلان کشور بدست می آید.

وی افزود: با رصدی کارشناسانه باید مسیر پول های خرج شده و عایدی های نصیب دولت مشخص شود.

این استاد دانشگاه کشور را فاقد نظام مشخص اقتصادی دانست و گفت: عارضه کلی اقتصاد نبود نظام اقتصادی است و این در حالی است که کلیات سرمایه گذاری ها در اقتصاد باید مشخص باشد.
تسنیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...