نسخه چاپی

تصویب لایحه منع برگزاری تظاهرات در آمریكا

عکس خبري -تصويب لايحه منع برگزاري تظاهرات در آمريکا

یك شبكه تلویزیونی روسی از امضای قانونی توسط اوباما خبر داد كه بر اساس آن برگزاری تظاهرات مردم این كشور در برخی مناطق تحت پوشش سرویس‌های مخفی آمریكا جرم تلقی شده و زندان خواهد داشت.

به گزارش نمابه نقل از فارس، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا لایحه تخلف و محکومیت تظاهرات موسوم به " H.R. 347" را امضا کرد و رسما ایجاد اختلال در رویدادهای سیاسی کشور را تخلف دولتی و برگزاری تظاهرات دولتی را یک جرم اعلام کرد.

راشاتودی نوشت که این لایحه ماه گذشته میلادی توسط اکثریت قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و تنها با مخالفت سه قانون گذار مصوب شد و پنج شنبه هفته گذشته نیز رئیس جمهوری آمریکا این لایحه را با امضای خود قانونی کرد؛‌ قانونی که با امضای اوباما اجرایی خواهد شد و این در حالیست که بسیاری از مردم آمریکا نگران حذف حقوق تجمع و تظاهرات بیان شده در متمم اول قانون اساسی آمریکا متعاقب اجرای این قانون هستند.

بر اساس لایحه " H.R. 347" که متداول تر آن از سوی کنگره آمریکا به عنوان لایحه تخلفی نامیده می‌شود، ورود آگاهانه به یک منطقه محدود شده ای که تحت صلاحیت قضایی دستگاه های محرمانه دولتی قرار دارد، می تواند منجر به دستگیری شود؛ بر اساس این قانون ورود ناآگاهانه کسی به محدوده های تحت حمایت سرویس های مخفی دولتی نیز می تواند به دلیل دخالت در انجام اقدامات آشوبگرانه و مختل کننده و یا اختلال و یا ممانعت از انجام عملیات های رسمی و کاری دولتی، به بازداشت های قانونی منجر شود.

سرویس های مخفی آمریکا نه تنها به عنوان حامی روسای جمهوری فعلی و قبلی آمریکا عمل کرده اند بلکه در راستای نظارت بر رویدادهای خاص با اهمیت های ملی نیز به کار گرفته می‌شوند.

راشاتودی در ادامه خبر خود نوشت که بر اساس این قانون برگزاری تظاهرات در مناطقی که تحت پوشش سرویس های مخفی آمریکا است می تواند به زندانی شدن معترض منجر شود و این در حالیست که معمولا مشخص نیست سرویس های مخفی آمریکا کجا هستند.

این شبکه تلویزیونی در انتهای خبر خود آورد: فراموش نکنید که (با امضای این قانون) رئیس جمهوری آمریکا می تواند شما را به دلیل نزدیک شدن بیش از حد به حیاط کاخ سفید دستگیر و حکم ترور شما را صادر کند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...