نسخه چاپی

مخالفت مركل با كاهش محدودیت‌ها/ استقبال برلین از واردات واكسن روسی

عکس خبري -مخالفت مرکل با کاهش محدوديت‌ها/ استقبال برلين از واردات واکسن روسي

صدر اعظم آلمان در شرایط كرونایی فعلی كاهش محدودیت‌ها را درست ندانسته و همچنین از ایمنی بالای واكسن روسی اسپونتیك ۵ سخن گفته و از واردات آن برای استفاده در اروپا استقبال كرد.

به گزارش نما ،"آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان در گفتگو با "آ ار دی" آلمان کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا در کشورش را در شرایط فعلی رد کرده و از همه خواست مدتی دیگر شرایط فعلی را تحمل کنند.

وی در عین حال ازبهبود نسبی شرایط کرونایی و کاهش آمارهای مبتلایان خبر داده و البته گفت: ما هنوز کنترل کامل این ویروس از طرف نهادهای بهداشتی را به دست نیاورده‌ایم. ویروس های جهش یافته از انگلیس و آفریقای جنوبی می توانند بهبود شرایط را خنثی کنند.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش به مسئله واکسیناسیون در کشورش پرداخته و گفت: تا پایان تابستان باید هر کس اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کند. وی تاکید کرد که در روند سفارش واکسن برای اروپا مشکل حادی پیش نیامده است.

مرکل همچنین برای استفاده از واکسن کرونای روسی اسپوتنیک 5 در کشورش ابراز تمایل کرده و گفت: هر واکسنی در اتحادیه اروپا مورد استقبال قرار می گیرد، البته تنها در صورتی که تایید شود و آژانس دارویی اروپا داده های ضروری درباره آن را ارائه دهد.

روسیه برای ثبت واکسن خود در اتحادیه اروپا تلاش می کند. مرکل تاکید کرد هر کسی که برای تایید واکسن با داده ها در اروپا تلاش می کند به گرمی مورد استقبال قرار می گیرد. من در این باره با رئیس جمهور روسیه صحبت کرده‌ام.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما امروز اطلاعات خوبی همچنین درباره واکسن روسی را می خوانیم. بر اساس اطلاعات جدید این واکسن تاثیر 91.6 درصدی دارد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9705 مورد جدید ابتلا به کرونا و 975 مرگ کرونایی جدید در عرض 24 ساعت خبر داد.

مرکل و دیگر سیاستمداران بلند پایه بین‌المللی همچنین در مقاله‌ای در روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بحران کرونا را شانسی برای نظم جدید سیاست جهانی ارزیابی کردند و تاکید کردند که جهان بعد از کرونا به گونه‌ای دیگر می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقاله که مشترکا از طرف سران کشورهای فرانسه، آلمان و سنگال هم امضا شده و دبیر کل ناتو، رئیس کمیسیون اروپایی و رئیس شورای اروپایی هم در آن مشارکت داشته‌اند یک همکاری تنگاتنگ در چارچوب مجامع بین‌المللی مانند جی 7 و جی 20 پیشنهاد شده است.

در این مقاله آمده است که بحران کرونا بزرگترین آزمون همبستگی جانی برای نسل ها است. حتی اگر تنها یک مکان در دنیا تحت تاثیر کرونا قرار داشته باشد مردم و اقتصادهای ملی در معرض خطر قرار می گیرند.
بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2239943 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 59386 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


تسنیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...