نسخه چاپی

"ملخ" غذای لوكس سعودی ها + عكس

با افزایش بهای "ملخ" در كشورهای عربی و به ویژه عربستان، این نوع خوراكی متداول عربی نیز كم كم از سفره اقشار متوسط حذف می شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، با داغ شدن بازار فروش ملخ در استان "رابغ" عربستان، قیمت آن به صورت بی سابقه‌ای جهش یافت به صورتیکه بهای هربسته بزرگ آن از 360 به 500 ریال و بسته کوچک آن از 85 به 220 ریال سعودی افزایش یافت.
صادرات این محصول زنده به استانهای عربستان و حتی کشورهای دیگر مانند کویت و کشورهای عضو شورای همکاری، در افزایش بهای ملخ نقش داشته است.
ملخ از طبیعت شکار شده و به صورت زنده به مشتریان عرضه می شود.
روزنامه سعودی "المدینه" تأکید کرد، افزایش قیمت ملخ موجب شده است که در عربستان، کویت و برخی کشورهای شورای همکاری، فقط برخی از ثروتمندان در مناسبتهایی آن را سر سفره خود ببینند.


alalam-634908623602832829.jpg


بر اساس این گزارش، بازار ملخ در استان رابغ، از نخستین ساعات صبح با حضور صدها تن از صیادان و تجار آغاز می شود.
المدینه نوشت، اگر در این بازار کودکان به دنبال شما دویدند و شما را متوقف کردند تا یک ملخ فراری را که روی شانه و یا لباس شما نشسته به دام بیندازند، تعجب نکنید.
ملخ در این بازار فقط به صورت زنده عرضه می شود، زیرا فقط از این راه است که مشتری می تواند مطمئن شود ملخ ها با سم و یا حشره کش شکار نشده اند.
شکار، فروش و صادرات ملخ اکنون به فعالیت و حرفه ای شاخص در استان رابغ عربستان تبدیل شده است.
"ابوزید البقیلی" از صیادان و فروشندگان ملخ در اینباره می گوید: در عربستان ملخ غذا و دارو است؛ زیرا ملخ کپسولی است که از انواع درختان و گیاهان دارویی تغذیه کرده است.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...