نسخه چاپی

جدیدترین مقاله آمریكایی درباره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

بدون شك آیت الله خامنه ای اكنون رهبری بی نظیر برای "محور مقاومت" علیه ایالات متحده آمریكا، غرب، اسرائیل و همپیمانانشان در خاورمیانه به شمار می رود كه با دیگر رهبران غیر قابل مقایسه است.

به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه آمریکایی «کریستیان ساینس مانیتور» در شماره اخیر خود با انتشار مقاله ای تحت عنوان "درون مغز [حضرت آیت الله] خامنه ای"، به معرفی شخصیت رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

این مقاله تلاش کرده مختصری از زندگینامه حضرت آیت الله خامنه ای را بیان کند اما با توجه به اینکه برای تهیه مقاله اش به برخی فعالان و چهره های نزدیک به غرب متوسل شده، نتوانسته تعریف دقیق و صحیحی ارائه کند.

اما بخش هایی از این مقاله هم به رخدادهای غیر قابل انکار از زندگی رهبر انقلاب اسلامی پرداخته و نوشته: آیت الله علی خامنه ای در دهه های 70 قرن گذشته میلادی دورانی از زندگی خود را در زندان های رژیم محمد رضا پهلوی گذراند.

در بخش دیگری از این مقاله آمده: بدون شک آیت الله خامنه ای اکنون رهبری بی نظیر برای "محور مقاومت" علیه ایالات متحده آمریکا، غرب، اسرائیل و همپیمانانشان در خاورمیانه به شمار می رود که با دیگر رهبران غیر قابل مقایسه است.

«کریستیان ساینس مانیتور» در ادامه مقاله خود نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران در شهر مشهد مقدس، نزدیک مرقد امام علی بن موسی الرضا علیه السلام متولد شد. وارد حوزه علمیه شد اما به دیگر علوم مانند ادبیات و شعر هم علاقه داشته است.

این مقاله می افزاید: آیت الله خامنه ای حدود سه سال از زندگی خود را در زندان های رژیم سابق گذراند. به گونه ای رفتار می کرد که هم سلولی هایش از او خوششان آمد. «هوشنگ اسدی» از فعالان چپ در آن زمان، هم سلولی ایشان بود و به رغم اختلاف فاحش در دیدگاه و نظرات، اما به ایشان احترام می گذاشت زیرا جذب ایمانش شده بود.

روزنامه آمریکایی «کریستیان ساینس مانیتور» همچنین می نویسد: آیت الله خامنه ای در سال 1981 در معرض ترور قرار گرفت اما جان سالم به در برد اما در آن روزها بسیاری از اعضای ارشد انقلاب ایران در عملیات های مختلف جان باختند. پس از اینکه آیت الله خامنه ای رهبر ایران شد، آمریکا فعالیت های خود علیه ایران را افزایش داد. بر همین اساس در سال 1995 سازمان اطلاعات آمریکا دو ملیون دلار بودجه برای آغاز جنگ روانی علیه حکومت ایران اختصاص داد.

این مقاله می افزاید: آیت الله خامنه ای چند ویژگی دارد. اولا در هفته حداقل دو یا سه کتاب می خواند. در شبانه روز بیش از سه یا چهار ساعت نمی خوابد. از حدود ده سال پیش هم روش استفاده از اینترنت را آموخت و گاهی از آن استفاده می کند. هر از چند گاهی برای زیارت جمکران به قم می رود. ایشان معتقد است که جنگ آتی حتمی است و بین "حق و باطل، حزب الله و حزب الشیطان" خواهد بود.

روزنامه «کریستیان ساینس مانیتور» در پایان این مقاله می نویسد: جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه و مقاومت حماس در برابر اسرائیل، موجب گردید که آیت الله خامنه ای یک بار دیگر از مقاومت تعریف و تمجید کند و بگوید "مقاومت تنها راه شکست دادن دشمنان اسلام است".

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...