نسخه چاپی

عكس «حاج قاسم» در دفتر وزیر دفاع آمریكا چه می‌كند؟

عکس خبري -عکس «حاج قاسم» در دفتر وزير دفاع آمريکا چه مي‌کند؟

ملت ایران در این امتحان، بزرگ، عظمت خودش را نشان داد. این كار مردم است كه كشور با همه مشكلاتی كه دارد، اداره می شود.


به گزارش نما، مراسم رونمایی از کتاب ۸ جلدی چهل ستون، اولین کتاب جامع دیتا ژورنالیسم کشور با حضور غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دادمان، رییس حوزه هنری و جمعی از مسئولان فرهنگی کشور و اهالی رسانه در مرکز همایش های سپهر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار شد.

در این مراسم، حداد عادل با اشاره به محدودیت ‌های بهداشتی در برگزاری مراسم های دهه فجر گفت: این اولین مراسمی است که در دهه فجر امسال در آن شرکت کرده ام و متاسف و ناراحتم که راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار نمی شود. من هیچ سالی سخنرانی در راهپیمایی های ۲۲ بهمن را نمی پذیرفتم چون علاقه داشتم همراه با خانواده در بین مردم حاضر باشم و شور و شوق شان را ببینم و در حال و هوای راهپیمایی های سال ۵۷ باشم.

عکس «حاج قاسم» در دفتر وزیر دفاع آمریکا چه می‌کند؟

وی افزود: در دوران جمهوری اسلامی ایران کارهای زیادی شده و غوغای رسانه های استکبار نباید خود ما را به شک بیندازد. جفاس که کارهای انجام شده را کم بدانیم. فشاراهیی که بر ما آمده،‌بر هر کشور دیگری می امد، ۶ ماهه از هم می پاشید.در مورد برخی همسایگان ما و کشورهای کوچک عربی، داشتن برج های بلند و فرودگاه های وسیع، نشانه بزرگی نیست؛ اگر توانستند ۶ ماه در شعب ابی‌طالبی که ما سالها در آن زندگی کرده ایم، دوام بیاورند، انوقت معلوم می شود که مرد کیست.

حداد عادل ادامه داد: ملت ایران در این امتحان، بزرگ، عظمت خودش را نشان داد. این کار مردم است که کشور با همه مشکلاتی که دارد، اداره می شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: سال ۴۲ وارد دانشکده علوم دانشگاه تهران شدم و دانشجوی فیزیک بودم. آن سال‌ها به این موضوع فکر می کردیم که بعد از تحصیلاتمان چه شغلی راانتخاب کنیم. نهایت کاری که مرتبط با تحصیلات ما بود، فعالیت در کارگاههایی بود که وسائل آزمایشگاههی برای دبیرستان ها و دانشگاه ها می ساختند. همچنین می توانستیم معلم فیزیک بشویم. بعدها که در مجلس ششم بودم به دیدن تجهیزات سازمان انرژی اتمی رفتم و سانتریفیوژها را از نزدیک دیدم. برای ساخت و فعالیت همان دستگاه ها حدود ۱۰۰ تخصص علمی و دانشگاهی لازم بود. این یک نمونه از کارهای بزرگ علیم بود که انجام شد اما کمتر دیده می شود.

حداد عادل افزود: ایستادگی انقلاب به خاطر مردمی بودن آن است. نمونه بارزش هم همین حاج قاسم سلیمانی که از یک روستای دورافتاهد آمد و چنین درخشید. وزیر دفاع سابق آمریکا عکس تمام قد حاج قاسم سلیمانی را در اتاقش نصب کرده بود و قتی علت را از او پرسیدند، گفت: تصویر این مرد را جلوی چشمم گذاشته ام تا یاد نرود در غرب‌اسیا و خاورمیانه با او درگیریم. چون هر کاری می کنیم، خنثی می کند. اگر انقلاب نشده ود، چنین معجزه ای ممکن بود؟!

عکس «حاج قاسم» در دفتر وزیر دفاع آمریکا چه می‌کند؟

وی ادامه داد: پیشینه رجال و نظامی‌های پهلوی را ببینید. هشتاد درصدشان از تبار خوانین غیر مردمی قاجاری هستند. اما جمهوری اسلامی به دست مردم پیروز شد و اداره می شود. از کسانی که این هشت جلد کتاب را تدوین کرده اند، تشکر می کنم.

ادامه دارد...

۱۳۹۹/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...