نسخه چاپی

آیت الله عباس كعبی در گفتگو با نما:

نظام و انقلاب با تفكر بسیجی ماندگار شده است

عکس خبري -نظام و انقلاب با تفکر بسيجي ماندگار شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب با جهاد، تفكر، روحیه جهادی و بسیجی ماندگار شده است، روحیه بسیجی همیشه خود را بدهكار انقلاب اسلامی می داند نه اینكه خود را طلبكار نظام بداند.

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بلوک غرب امروز متزلزل شده از این رو آمریکا روبه افول است و در مقابل آن تمدن مبتنی بر علم و ایمان قرار دارد و این خود نشان از دستاوردی است که انقلاب اسلامی به آن دست یافته است.
وی حضور مردم در صحنه های مختلف را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم در طول این ۴۲ سال همراه نظام بوده و خواهند بود از این می‌توان ایران را کشور انتخابات نامید و این حاکی از آن است که مردم مالک کشور هستند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حضور بسج در صحنه و پیروی از ولایت فقیه توانست کشور را حفظ کند به گونه ای که یک وجب از خاک ایران در اشغال دشمن نماند و هم اکنون نیز ایران یکی از قدرت‌های مطرح منطقه و جهان است؛ در منطقه حرف اول را می‌زند.
آیت الله کعبی با اشاره به سیاست های آمریکا علیه ایران،افزود: با همه این تلاش ها آمریکا در منطقه شکست سنگین خورد و راهبردهای ایران در منطقه پیروز شد، محور مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و یمن نشانه های پیروزی راهبردی انقلاب اسلامی در مقابل نظام نظام سلطه و استکبار است.
وی در عین حال به تشریح نقاط ضعف و عدم کارآمدی برخی از مسئولان برای عبور از مشکلات موجود اشاره کرد و تصریح کرد: نفوذ جریان غرب گرا در لایه‌های مدیرتی کشور، ضعف مدیریت برای تدبیرمشکلات معیشتی مردم،عمل نکردن به تدابیر رهبری جهت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و بها دادن به تولید داخلی، تضعیف نهادهای حاکمیتی به عنوان نقاط ضعف محسوب می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به این سوال که برای برون از مشکلات باید چه راهبردهایی اتخاذ شود؟،گفت: استحکام درون زای انقلاب اسلامی، تقویت انسجام درونی متشکل شدن نیروهای مومن، انقلابی و پای کار، تلاش برای اجرایی شدن رهنمودهای رهبری در تقویت تولید داخلی، تقویت نهادهای حاکمیتی و طراحی تولید قدرت نرم در مقابل جنگ نرم دشمن و کم کردن فاصله بین مردم از جمله این راه حل‌ها است.
آیت الله کعبی همچنین درخصوص اینکه«آزادی» از اهداف شکل گیری انقلاب بود، اما شاهدیم برخی به نام آزادی مواضعی علیه برخی از نهادی انقلاب می گیرند، هدف آنها از این کار چیست؟، گفت: عده‌ای در داخل می‌خواهند گارد اپوزیسیون بگیرند و در درون نظام هم مسئولیت داشته باشند،اگر عده‌ای می‌خواهند در دورن نظام فعالیت داشته باشند باید خطوط قرمز نظام که اسلام، مکتب اهل بیت، ولایت فقیه و قانون اساسی است را لحاظ کنند.
وی تاکید کرد: انقلاب با جهاد، تفکر، روحیه جهادی و بسیجی ماندگار شده است، روحیه بسیجی همیشه خود را بدهکار انقلاب اسلامی می داند نه اینکه خود را طلبکار نظام بداند.


۱۳۹۹/۱۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...