نسخه چاپی

گزارش سازمان ملل از افزایش توانمندی نظامی كره شمالی

عکس خبري -گزارش سازمان ملل از افزايش توانمندي نظامي کره شمالي

گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد كره شمالی در سال گذشته میلادی علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی، برنامه‌های موشكی بالستیك و اتمی خود را به میزان چشمگیری پیشرفت داده است.


به گزارش نما، سازمان ملل در گزارشی محرمانه ادعا کرد توامندی‌های اتمی و موشکی کره شمالی در سال ۲۰۲۰ توسعه پیدا کرده است.

این گزارش که به رؤیت خبرگزاری «رویترز» رسیده، ضمن متهم کردن کره شمالی به سرقت ۳۰۰ میلیون دلار از طریق حملات سایبری، نوشت: «پیونگ‌یانگ (در سال ۲۰۲۰) مواد شکافت‌پذیر تولید کرده، تاسیسات اتمی خود را حفظ کرده و زیرساخت‌های موشکی بالستیک را ارتقا داد».

گزارش سالانه ناظران تحریمی سازمان ملل، چند هفته بعد از روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، به کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت ارائه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود که دولت جدید این کشور قصد دارد رویکرد تازه‌ای در قبال کره شمالی اتخاذ کند که شامل بررسی «گزینه‌های فشار و پتانسیل برای دیپلماسی بیشتر» می‌شود.

به نوشته رویترز، گزارش سازمان ملل توضیح می‌دهد که در سال ۲۰۲۰، ارتش کره شمالی در رژه‌های مختلفی که برگزار کرد، انواع موشک‌های کوتاه و میان‌برد، و سامانه‌های موشکی بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت.

این گزارش به نقل از یک کشور عضو سازمان ملل - که نام آن فاش نشده - ادعا می‌کند که با توجه به حجم موشک‌های کره شمالی می‌توان ارزیابی کرد که دستگاه‌های اتمی قابلیت نصب شدن روی انواع میان، کوتاه و دوربرد این موشک‌ها را دارند.

دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن، اتخاذ مواضع سرسختانه‌تر علیه کره شمالی را وعده داده است.

بایدن در مناظرات انتخاباتی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا را به خاطر «رفیق خوب» نامیدن «قلدرهایی» مانند رهبر کره شمالی، مورد سرزنش قرار داده و گفته بود: «اگر او (کیم جونگ‌اون) با کنار گذاشتن قابلیت‌های اتمی‌اش موافقت کند، با وی دیدار خواهد کرد».

ترامپ در طول دوره ریاست جمهوری خود، سه بار با کیم دیدار کرد اما هیچ کدام از این دیدارها به نتیجه نرسیدند.

«ریو هیون‌وو» سرپرست پیشین سفارتخانه کره شمالی در کویت نیز گفته بود دولت پیونگ‌یانگ هرگز با خلع سلاح اتمی موافقت نمی‌کند زیرا آن را برای تداوم حیات خود ضروری می‌داند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...