نسخه چاپی

جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد/ ارتباط ایران و عراق ریشه در اعماق باورها و اعتقادات دو كشور دارد

عکس خبري -جمهوري اسلامي ايران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد/ ارتباط ايران و عراق ريشه در اعماق باورها و اعتقادات دو کشور دارد

رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد، تعداد اندكی كه به دلیل ورود غیرقانونی و همچنین حمل مواد مخدر برای مصارف شخصی در عراق بازداشت شده اند، مورد عفو قرار گرفته و به جمهوری اسلامی برگردند.



به گزارش نما به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در گفتگوی دو جانبه با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، ارتباط مردم و دولت ایران و عراق را نه تنها ارتباط دو کشور همسایه بلکه مناسبات کم نظیری دانست که ریشه در اعماق جان، باورها و اعتقادات دو کشور دارد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: این مناسبات علاقه دو کشور را روز به روز به رغم خواست دشمنان افزایش داده و الحمدلله در مناسبات سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور تعاملات خوبی برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: مناسبات حقوقی و قضایی، اقتضائات خاص خودش را دارد که با نگاه ارزنده مسئولان قضایی عراق می‌تواند به جایگاه خاص خودش برسد.

رئیس دستگاه قضایی کشورمان با اشاره به عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به برخی مشکلات قضایی برای ورود اتباع ایرانی به عراق اشاره کرد و گفت: مسئولان ایران مکرر تاکید به اجتناب از ورود غیرمجاز به عراق و اخذ روادید و رعایت مقررات دارند، اما عشق به زیارت گاهی باعث می‌شود که برخی افراد این قواعد را نادیده بگیرند که هم ما راضی نیستیم و هم شما به زحمت می‌افتید، اما ریشه این ورود غیرمجاز، علاقه به زیارت است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مردم ایران بر رعایت مقررات و قوانین تاکید دارند، از رئیس شورای عالی قضایی و دستگاه قضایی عراق خواست که نسبت به کسانی که به دلیل علاقه به زیارت برخی قواعد را نادیده می‌گیرند، با مسامحه برخورد نمایند و بین آن‌ها با کسانی که تعمدا ناقض قوانین هستند، تفاوت قائل شوند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع قاچاق مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار دارد.

وی افزود: ما تولیدکننده مواد مخدر نیستیم بلکه قربانی تجارت مواد مخدر هستیم و در این راه شهدای زیادی داده و هزینه‌های زیادی پرداخت کرده ایم.

رئیس قوه قضاییه گفت: ریشه‌های مواد مخدر و قاچاقچیان عمده در غرب هستند و تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی و تجارت و سوداگری مربوط به کسانی است که در مغرب زمین حضور دارند نه افغانستان و پاکستان.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی بارها به خاطر جدیت در مبارزه با مواد مخدر تشویق شده است و ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه جدی بوده ایم.

رئیس قوه قضاییه همچنین با تقدیر از عزم و اراده و جدیت دستگاه قضایی عراق برای مقابله با مواد مخدر خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر جدیت در حوزه انتظامی و قضایی را می‌طلبد، ولی باید بین کسانی که قاچاق مواد مخدر می‌کنند و کسانی که معتاد هستند و مواد مصرفی را برای خود به همراه دارند، تفاوت قائل شد.

وی بر همین اساس پیشنهاد داد که تعداد اندکی که به دلیل ورود غیرقانونی و همچنین حمل مواد مخدر برای مصارف شخصی در عراق بازداشت شده اند، مورد عفو قرار گرفته و به جمهوری اسلامی برگردند.

رئیس قوه قضاییه افزود: اگر بتوانیم زندانی‌ها را به ایران منتقل کنیم هم زحمت دستگاه قضایی عراق کم می‌شود و هم دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌های این زندانیان برطرف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی همچنین به تعدادی از زندانیان عراقی در ایران اشاره و برای بازگرداندن آن‌ها به عراق اعلام آمادگی کرد.

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...