نسخه چاپی

كلاف سردرگم پرسپوليسي‌ها براي انتخاب سرمربي

پروین برنده می‌شود یا یحیی؟

انتخاب سرمربی پرسپولیس این روزها به معضلی تبدیل شده، جایی كه كمیته فنی نظری مخالف مدیرعامل دارد و برخی اعضای آن درصد پررنگ كردن نقش پروین هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، همه چیز مثل یک کلاف سردرگم شده است؛ کلافی که هر چه می‌گذرد بیشتر به هم بافته می‌شود تا رویانیان یکی از سخت‌ترین دوران مدیریتش را سپری کند، روزهایی که شاید در نیروی انتظامی هم این گونه با آن مواجه نشده بود؛ روزهایی که باید تحمل کند آن چیزی را که خودش تشکیل داده بود. شاید زمانی که رویانیان کمیته فنی باشگاه پرسپولیس را تشکیل داد فکرش را نمی‌کرد که تصمیمات این کمیته روزی یقه خودش را بگیرد؛ حالا اما آن روز فرا رسیده، روزی که کمیته فنی برای انتخاب سرمربی علیه مدیرعامل باشگاه است.

* پروین چگونه مدیرفنی شد؟

همه چیز از یک تماس تلفنی در ایتالیا شروع شد؛ از قلب شهر میلان. رویانیان با تهران تماس گرفت و چند جمله بیشتر نگفت: "به ژوزه بگویید حق حضور در تمرینات را ندارد و فعلا به مرخصی برود". در نگاه اول این یعنی اخراج، یعنی برکناری محترمانه، یعنی خودت با پای خودت برو، یعنی تو را نمی‌خواهیم. ماجرا اما به همین سادگی نبود. پس پول ژوزه چه می‌شود؟ به گفته رویانیان یک میلیون و دویست هزار دلار به او و دستیارانش پرداخت شده و به همین دلیل برکناری این مربی با توجه به قیمت ارز به صلاح نبوده و نیست.

در این میان رویانیان اعلام کرد تصمیم نهایی درباره ژوزه برعهده کمیته فنی است. اعضای کمیته فنی هم ضمن اعلام نارضایتی از ژوزه اعلام کردند رویانیان در این باره تصمیم گیری خواهد کرد و قرار بر این شد که مدیرعامل رضایت ژوزه را جلب کند. گل‌محمدی هم به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد تا اعضای کمیته فنی به خواسته قلبی رویانیان پاسخ مثبت دهند، اما آنها در ازای این موضوع یک پوئن هم از سردار گرفتند آن هم اینکه گل‌محمدی باید زیر نظر پروین کار کند و پروین مدیرفنی تیم شود. پس از جلسه کمیته فنی افشین پیروانی و حمید استیلی گفتند که علی پروین "مدیرفنی" پرسپولیس است و گل‌محمدی به عنوان سرمربی موقت باید زیر نظر او فعالیت کند. این در حالی است که گل‌محمدی، کریم باقری را به عنوان مدیرفنی در نظر داشت اما علی پروین در پایان همان جلسه گفت باقری اصلا در فهرست گزینه‌های حضور در پرسپولیس نیست و این یعنی آغاز اختلاف.

9.jpg


 پروین در اندیشه بازگشت، گل‌محمدی به دنبال اختیار تام

بلافاصله پس از اینکه پیروانی و استیلی از مدیرفنی شدن پروین سخن گفتند، محمد رویانیان مجبور شد واکنش نشان دهد و بگوید پروین مدیر تیم است، نه مدیرفنی اما اینکه چرا چنین مشکلی پیش آمده را باید در اختلافاتی که درون باشگاه وجود دارد جستجو کرد. از یکسو رویانیان و برخی مسئولان باشگاه تمایل دارند یحیی گل‌محمدی به عنوان یک مربی جوان که در بین بازیکنان هم مقبولیت دارد به عنوان سرمربی کار کند و گل‌محمدی نیز به دنبال این است که از کاراکتر کریم باقری به عنوان فردی تاثیرگذار در بین بازیکنان به عنوان مدیرفنی استفاده کند.

در آن سوی ماجرا اما علی پروین قرار دارد که سودای بازگشت به نیمکت این تیم را در سر می‌پرواند. پروین اگر چه در مصاحبه‌هایش از اینکه "دوباره پرسپولیس را به او داده‌اند، اظهار تاسف کرده و گفته روی نیمکت نمی‌نشیند" اما نباید چندان این حرف را جدی گرفت که اگر این‌گونه بود او در جلسه کمیته فنی نمی‌گفت اگر پرسپولیس را به من بدهید، تیم را قهرمان جام حذفی و اول تا سوم لیگ می‌کنم؛ که اگر این گونه بود پیش از فصل که رویانیان او را به عنوان سرمربی معرفی کرد، این پیشنهاد را همان ابتدا رد می‌کرد نه اینکه به واسطه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی مجبور به این کار شود.

علی پروین می‌خواهد صفر تا صد پرسپولیس را در اختیار داشته باشد و "پرسپولیس پروینی" بسازد و همان پرسپولیس دهه 60 را در دهه 90 رو کند، غافل از اینکه با خاطرات نمی‌توان زندگی کرد. او می‌خواهد امور فنی تیم را در دست بگیرد اما گل‌محمدی به هیچ وجه زیر بار این موضوع نمی‌رود. او صراحتا اعلام کرده از پروین مشورت می‌گیرد اما اجازه دخالت را به او و هیچکس دیگر نمی‌دهد. گل‌محمدی، باقری را می‌خواهد اما پروین می‌گوید او اصلا جزء گزینه‌ها نیست، گل‌محمدی می‌گوید دستیارانش را خودش انتخاب می‌کند اما کمیته فنی بهروز سلطانی، سعید عزیزیان، رحمان رضایی و حسین عبدی را به او پیشنهاد می‌دهد. گل‌محمدی اختیار تام می‌خواهد اما کمیته فنی می‌گوید او باید زیر نظر پروین کار کند و این یعنی اینکه پروین همه‌کاره است. رویانیان به سرمربیگری گل‌محمدی تمایل دارد و اینکه پروین مدیرتیم باشد اما پروین و یکی دو نفر از اعضای کمیته فنی می‌خواهند نقش‌شان پررنگ‌تر باشد، چیزی در حد همه کاره تیم. اختلاف و مشکل دقیقا همین‌جاست.




11.jpg


 سلطان می‌برد یا یحیی می ماند؟

اینکه زوج گل‌محمدی - باقری بهتر است یا زوج گل‌محمدی - پروین (آن هم با این اختلافات و سوابق گذشته) سؤالی است که پاسخ آن تا حدود زیادی مشخص است. آنچه امروز مسئولان پرسپولیس با آن مواجه هستند حل این مشکلات است؛ اینکه پروین و دوستانش می‌خواهند همه کاره باشند اما گل‌محمدی زیر بار این موضوع نمی‌رود. این روزها رویانیان علاوه بر اینکه باید به چگونگی فسخ قرارداد ژوزه و پرداخت پول میلیاردی این مربی فکر کند باید چار‌ه‌ای برای این اختلاف پیدا کند. او باید از بین پروین و گل‌محمدی یک نفر را انتخاب کند که قطعا با توجه به شرایط این باشگاه کار راحتی نیست مخصوصا پا گذاشتن در قلمرو سلطان که می‌تواند برای هر کسی تبعاتی داشته باشد. شاید مسئولان باشگاه پرسپولیس این اختلافات را کتمان و البته تکذیب کنند اما آیا می‌توان واقعیت را نادیده گرفت؟ آیا می‌توان با کتمان کردن این موضوع جواب هواداران را داد؟ آنچه مشخص است اینکه پرسپولیس در برزخ گرفتار شده، از یک طرف باید پول ژوزه را بدهند و از طرف دیگر باید اختلافات موجود بین پروین و گل‌محمدی را برطرف کنند. این کلاف سردرگمی است که پرسپولیس با آن مواجه است. به نظر شما چه کسی برنده این جنگ می‌شود؛ سلطان یا یحیی؟

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...