نسخه چاپی

يك روزنامه صهيونيستي ادعا كرد:

علت چشم‌پوشی نتانیاهو از سرنگونی حماس

یك روزنامه صهیونیستی با افشای این نكته كه نخست‌وزیر اسرائیل از سرنگونی حماس چشم‌پوشی كرده، هدف از این اقدام انداختن آن به دامان قطر، مصر و تركیه جهت دور كردن آن از ایران دانست.

به گزارش نمابه نقل از مشرق، روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" در گزارشی ادعا کرد که کابینه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیماتی جدی برای کاستن از محاصره نوار غزه گرفته است.

این روزنامه صهیونیستی دلیل این چرخش سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی را تغییر دراماتیک سیاست‌های تل‌آویو در برابر جنبش حماس بیان کرده است و در این ارتباط "آلکس فیشمن" تحلیلگر برجسته سیاسی صهیونیست در افتتاحیه یدیعوت آحارونوت نوشت که نتانیاهو تصمیم گرفته است که سیاست‌های خود در قبال حماس را تغییر دهد.

فیشمن در ادامه می‌افزاید: تغییر سیاست کابینه نتانیاهو در برابر حکومت حماس در نوار غزه را باید در صرف نظر کردن از سرنگونی حماس تا کاستن از میزان محاصره نوار غزه آن هم به شکلی تأثیرگذار ملاحظه کرد تا به این وسیله حماس در دامان جناح سنی منطقه یعنی قطر و ترکیه و مصر بیفتد که محور میانه‌رو منطقه را تشکیل می‌دهد و بدین ترتیب این جنبش از محور ایران دور شود.

فیشمن می‌افزاید: از جمله اقدامات اتخاذ شده توسط کابینه نتانیاهو را باید در اجازه صادرات کالاها به نوار غزه و اجازه کار کردن نیروی کار نوار غزه در سرزمین‌های اشغالی و توسعه حوزه و منطقه ماهیگیری ماهیگیران فلسطینی و اجازه حرکت فلسطینیان در کمربند امنیتی و وارد کردن مصالح ساختمانی مشاهده کرد.

این تحلیلگر سیاسی صهیونیست ادامه می‌دهد: این اقدامات به معنای پایان دادن نتانیاهو به سیاست قدیمی خود یعنی جدایی کرانه باختری از نوار غزه است و مدعی شد که مذاکرات لازم در این خصوص بین طرف اسرائیلی و نمایندگان حماس در قاهره در حال انجام است و ریاست هئیت صهیونیستی را نماینده نخست وزیر این رژیم برعهده دارد.

فیشمن در ادامه فاش کرده است که این مذاکرات با میانجیگری مصر و به صورت غیر مستقیم بین دو طرف اسرائیلی و حماس انجام شده است.

وی افزود: نتانیاهو خواهان دادن این فرصت به حماس تا آنها ببینند که وی تا چه اندازه خواهان برقراری آرامش است که به نظر می‌رسد، تا شش ماه یا پس از انتخابات آینده رژیم صهیونیستی ادامه یابد و این به معنای رهایی نتانیاهو از بار و بیم و هراس هرگونه حمله احتمالی تا پیش از انتخابات کنست اسرائیل است.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...