نسخه چاپی

پیش‌بینی‌ها درباره نتایج نشست امروز اوپك

انتظار می‌رود اوپك در نشست امروز(چهارشنبه) سطح تولید فعلی خود را حفظ كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به رغم درخواست برخی از اعضای سازمان کشورهای صادرات کننده نفت(اوپک) برای کاهش تولید نفت، انتظار می‌رود این سازمان در اجلاس امروز سطح تولید فعلی خود را حفظ کند.

علیرضا نیکزاد رهبر، سخنگوی وزارت نفت ایران گفت: بازگشت به تعهدات مورد توافق در مورد محدودیت‌های تولید، اولین درخواست ایران از اعضای اوپک خواهد بود.

تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه نوامبر روزانه حدود ۸۰۰ هزار بشکه بالاتر از سقف رسمی ۳۰ میلیون بشکه‌ای این سازمان بود. انتظار می‌رود سال آینده تقاضا برای نفت اوپک کاهش پیدا کند زیرا تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در حال افزایش است.

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی از قیمت‌های کنونی نفت راضی هستند.

احسان الحق، تحلیلگر نفتی در موسسه کی بی سی (یک مشاور انرژی در انگلیس) گفت: تا زمانی که قیمت‌ها بالاتر از ۱۰۰ دلار در هر بشکه باشد، تولید کاهش نخواهد یافت.

بهای نفت برنت با ۳۶ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا(وست تگزاس اینترمیدیت) با ۱۸ سنت افزایش ۸۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه معامله شد.

همچنین بهای سبد نفتی اوپک نیز افزایش یافته به ۱۰۵ دلار و یک سنت در هر بشکه رسیده است.

برخی منابع خبری پیش‌بینی کرده‌اند که ایران و عربستان سعودی در خصوص انتخاب دبیرکل بعدی اوپک دچار اختلاف نظر باشند.

عبدالله البدری، دبیرکل اوپک لیبیایی اوپک پایان ماه دسامبر پس از شش سال حضور در این سمت بازنشسته می‌شود.

ایران و عربستان هر دو در کنار عراق برای این سمت نامزد معرفی کرده‌اند ولی اعضای اوپک تاکنون در مورد جانشینی البدری به توافق نرسیده‌اند و به گفته تحلیلگران به احتمال زیاد تصمیم گیری در این خصوص مجددا به تعویق خواهد افتاد.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...