نسخه چاپی

۱۵۰ میلیون آمریكایی تحت تاثیر طوفان زمستانی / تگزاس یخ زد

عکس خبري -??? ميليون آمريکايي تحت تاثير طوفان زمستاني / تگزاس يخ زد

با ادامه بارش برف و سرمای كم سابقه در اكثر نقاط آمریكا، ایالت‌های جنوبی این كشور همچون تگزاس با وضعیت فوق‌العاده روبرو شده‌اند.

به گزارش نما ،سازمان ملی هواشناسی آمریکا با صدور هشدارهای مختلف به ۱۵۰ میلیون نفر از ساکنان توصیه کرده که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و آماده سپری کردن اوضاع در شرایط سخت زمستانی شوند و برای بی‌برقی احتمالی تدارک ببینند.

اگرچه برف و سرمای سخت زمستانی در ایالت‌های شمال‌مرکزی و شمال‌شرقی آمریکا امری معمول محسوب می‌شود اما این جبهه جدید سرما، ایالت‌های غربی چون واشنگتن و کالیفرنیا و در اتفاقی کم‌سابقه اکثر ایالت‌های جنوبی چون تگزاس، کنتاکی، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، اورگان و اوکلاهاما را سفیدپوش کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) با تایید اعلام وضعیت فوق‌العاده در تگزاس به دولت این ایالت اجازه داد برای مقابله با پیامدهای سرمای بی‌سابقه از جمله خاموشی و قطع برق در نقاط مختلف این ایالت بزرگ از بودجه و امکانات فدرال استفاده کند.

در شهر هیوستون ایالت تگزاس یخ‌زدگی سطح جاده ها تنها در روز یکشنبه علت روی دادن ۱۲۰ تصادف شد.

در اوکلاهاما نیز تصاویر چند خاور و کامیونتی که بعد از تصادف در آتش سوختند، بارها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.

کارشناسان هواشناسی از جابجایی چند صد رکورد سرما در نقاط مختلف آمریکا خبر داده‌اند. روز شنبه کارشناس هواشناسی شبکه سی‌بی‌اس پیش‌بینی کرد حدود ۴۰۰ رکورد سرما و بارش برف در سراسر ایالات متحده جابجا شود.

به گزارش بی بی سی، به نظر می‌رسد ماه فوریه جاری هم به عنوان یکی از سردترین فوریه‌های چند دهه اخیر این کشور ثبت شود.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...