نسخه چاپی

نما خبر می‌دهد؛

سناریوی اختلاف در حزب جمهوریت پایانی ندارد/ بیانیه جدید منتشر می شود

عکس خبري -سناريوي اختلاف در حزب جمهوريت پاياني ندارد/ بيانيه جديد منتشر مي شود

حزب جدید برخی از اعضای جدا شده از حزب اعتماد ملی، ۱۹ بهمن ۹۷ با نام «جمهوریت» و با محوریت رسول منتجب نیا رسماً آغاز به كار كرد. اولین مجمع عمومی این حزب ۱۰ آبان ۹۸ برگزار شد اما دومین مجمع با حاشیه های فراوانی روبه رو شد

به گزارش نما ، مجمع عمومی حزب اصلاح طلب جمهوریت جمعه هفته گذشته(۲۴ بهمن) برگزار و سه عضو این حزب، متخلف شناخته شده و از عضویت در شورای مرکزی حزب عزل شدند.
پس از اعلام این خبر، رحمت الله بیگدلی که در دومین مجمع عمومی، از عضویت در شورای مرکزی عزل شد، در نامه ای سرگشاده به معاون سیاسی وزیر کشور ضمن اعتراض به روند برگزاری مجمع عمومی حزب جمهوریت، نوشت: ما رسما اعلام می‌کنیم و قاطعانه می‌گوییم: «آقای رسول منتجب‌نیا هیچ سمتی در حزب جمهوریت ندارد و ما که دبیرکلی منتجب‌نیا را قانونی نمی‌دانیم اکثریت داریم، از این رو اکثریت اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت ایران اسلامی در چند روز آینده با رعایت دقیق‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برای انتخاب دبیرکل و مسؤولان دیگر واحدهای حزب در تهران جلسه حضوری دارند.
انتشار نامه او به جمال عرف «معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب» بی پاسخ نماند. دبیرخانه این کمیسیون عصر روز گذشته(۲۸ بهمن) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پیش از این نیز بارها تأکید شده است که کمیسیون ماده ۱۰ به عنوان یک نهاد فراقوه ای و نظارتی، تلاش دارد دخالتی در امور و مسائل داخلی احزاب نداشته باشد و شرایطی را فراهم آورد که احزاب تا حد امکان، مسائل داخلی مربوطه را خودشان رفع و حل کنند.
آنچه مشخص است دو دستگی در حزب تازه تاسیس جمهوریت ایجاد شده است؛ گروه اول با محوریت رسول منتجب نیا درحال برنامه ریزی و تدارک برنامه های تشکیلات متبوعشان برای انتخابات سال آینده و گسترش فعالیت های حزبی هستند و گروه دوم نیز با مدیریت رحمت الله بیگدلی خود را برای برگزاری مجمع عمومی این حزب آماده می کنند! این تحرکات نشان می دهد سناریوی اختلاف در حزب جمهوریت-بخوانید منشعب شدگان حزب اعتماد ملی- پایانی ندارد.
با توجه به نامه اخیر عضو اخراجی حزب جمهوریت و پاسخ دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به او، خبرنگار نما از یک عضو هیئت موسس حزب جمهوریت که اخیرا نقش اساسی در برگزاری مجمع اخیر این حزب ایفا کرده است درباره واکنش تشکل متبوعش به حاشیه های اخیر و سرنوشت این حزب در عرصه سیاسی سوال کرد که وی در پاسخ، گفت: حزب در قالب بیانیه ای که به زودی صادر خواهد شد به این واکنش ها پاسخ می دهد. همه چیز در بیانیه حزب لحاظ شده است.

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...