نسخه چاپی

قدكشیدن بدون حضور مادر حق ما نیست

5 سال قد‌كشیدن بدون حضور مادر، آروزی گذشت سریع‌ روزها برای بازگشت مادر، ضرب‌آهنگ زندگی این روزهای دوقلوهای شهرزاد میرقلی‌خان است، ملیكا یكی از دوقلوهای شهرزاد می‌گوید: مامان حقش نبود كه در زندان آمریكا باشد من و ملینا از دست آنها بسیار عصبانی هستیم حق من و خواهرم این نبود كه بدون حضور مامان قد بكشیم خداوند جواب ظلم آمریكا را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار زنان فارس، ملیکا و ملینا دوقلوهای شهرزاد میرقلی‌خان از سال 2007 تاکنون حضور مادر را در خانه حس نکرده‌اند سال‌هاست که دیگر صبح‌ها مادر دوقلوهایش را برای رفتن به مدرسه از خواب بیدار نمی‌کند سال‌هاست که ملیکا و ملینا پس از بازگشت از مدرسه مادر را در خانه نمی‌بینند و روز و شب آنها تنها به عشق بازگشت مادر سپری می‌شود.

شهرزاد میرقلی‌خان یکی از شهروندان ایرانی است که از سال 2007 در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد و در تمام این مدت طعم شکنجه‌های مختلف را چشیده است. ملیکا و ملینا دختران دوقلوی شهرزاد این روزها در سن 14 سالگی پس از سال‌ها حسرت آرام گرفتن در آغوش مادر روز و شب را در انتظار حضور او در خانه سپری می‌کنند، آمریکایی‌ها به آنها وعده آزادی را تا 6 ماه دیگر داده‌اند.

چرا شهرزاد زندانی شد؟

شهرزاد در نوامبر 2004 به اتفاق همسر سابقش در اتریش به منظور تلاش برای خرید یک دستگاه دوربین دید در شب دستگیر و زندانی شد، او پس از سپری کردن 28 روز از محکومیتش و 2 ماه و اندی تحت نظر بودن، جرمش محرز نشد به دوبی بازگشت و سپس در سال 2005 طی حکمی از سوی دادگاه اتریش به 52 روز زندان محکوم شد.

اصرار آمریکا برای عزیمت شهرزاد به این کشور

شهرزاد پس از بازگشت به ایران در سال 2007 برای دریافت اقامت به قبرس عزیمت کرد و زمانی که برای تمدید ویزای خود در این کشور اقدام کرد به او اعلام کردند که برای پاره‌ای توضیحات در مورد محکومیتش در اتریش باید به آمریکا برود، در پاسخ به این خواسته شهرزاد اعلام می‌کند که حکم دادگاه رسمی اتریش را در اختیار دارد و آنها نیز استعلام می‌کنند و درمی‌یابند که پرونده خاتمه یافته است، اما آمریکا همچنان اصرار داشت که وی باید برای پاره‌ای از توضیحات به این کشور عزیمت کرده و پاسخگو باشد.

شهرزاد نیز با اطمینان به اینکه بی‌گناه است و حکم دادگاه اتریش را در اختیار دارد، به آمریکا عزیمت کرده و در بدو ورود به فرودگاه این کشور دستگیر شده و دیگر به کشور بازنمی‌گردد، تا به امروز نیز به طرز فجیعی در زندان‌های آمریکا به سر می‌برد.

چشیدن طعم انواع شکنجه

بلقیس روشن مادر شهرزاد میرقلی خان با اشاره به اینکه دخترش در زندان‌های آمریکا تحت شکنجه‌های مختلف است، می‌گوید: شهرزاد پس از بازداشت در آمریکا بیش از 14 ماه آسمان را ندیده بود و زمانی که نمایندگان حقوق بشر برای بازدید به زندان میامی می‌آمدند، زندانبانان دخترم را در زیرزمین پنهان کرده و از چشم نمایندگان دور نگه می‌داشتند.

مادر شهرزاد میرقلی‌‌خان همچنین با یادآوری اینکه در زندان میامی وضعیت شهرزاد بسیار دشوار بود، اظهار داشت که دخترش با رفتارهای توهین‌آمیزی از سوی زندانیان و زندانبانان مواجه بود، در عین حال که وضعیت غذا، بهداشت و تهویه هوا این زندان نیز بسیار نامطلوب بود.

بازگشت مادر؛ امید ملیکا و ملینای شهرزاد برای زندگی

ملیکا از دیدار مادر در تابستان امسال پس از گذشت 4 سال از دیدار قبلی خبر داده و می‌گوید: تابستان امسال من و ملینا موفق شدیم پس از گذشت 4 سال از دیدار قبلی،‌ مامان را در زندان آمریکا ملاقات کنیم من و ملینا و مامان خیلی خوشحال بودیم اما در کنار این شادی باز‌هم غم یار همیشگی، همراهمان بود چون دلمان نمی‌خواست همدیگر را در زندان ببینیم پس چه زمانی من و ملینا و مامان می‌توانیم مثل گذشته‌ها داخل خانه همدیگر را ببینیم، کنار هم ناهار و شام بخوریم و مامان به درس و مشق‌مان رسیدگی کند.

من و ملینا خیلی امیدوار بودیم که در هنگام بازگشت به ایران بتوانیم مامان را با خودمان بیاوریم اما حیف که این آرزو هیچ وقت محقق نشد و ما باز بدون مامان به ایران برگشتیم و بازهم جای خالی‌اش در خانه آزارمان می‌دهد.

ملیکا از دیدار مادر در زندان می‌گوید: من و ملینا در زندان آمریکا نمی‌توانستیم مامان را در آغوش بکشیم و فقط برای 5 دقیقه اجازه داشتیم که دست‌‌های همدیگر را بگیریم مأموران زندان در اتاق ملاقات دائم بالای سر ما حضور داشتند و لحظه به لحظه چک می‌شدیم.

لمس دستان مادر فقط برای 5 دقیقه آرزوی در آغوش کشیدن به دل ماند

ملیکا و ملینا 35 روز در آمریکا بودند در طول این مدت هفته‌ای 3 بار توانستند مادر را ملاقات کنند آن هم برای 4 ساعت و تحت کنترل‌‌های شدید در این دیدارها حتی اجازه لمس دستان مهربان مادر را نداشتند.

ملیکا می‌گوید: در ملاقات‌ها مامان به من و ملینا می‌گفت که در زندان بسیار زجر می‌کشد و دائم امید داشت که با ما به ایران برگردد اما زمانیکه او را آزاد نکردند و نتوانست با ما به ایران بیاید خیلی ناراحت شدیم به‌گونه‌ای که من و ملینا به حالت افسردگی درآمدیم.

ملیکا و ملینا پس از بازگشت به ایران به شدت برای مادر احساس دلتنگی می‌کردند از این رو دست به دامان نامه برای مرهم گذاشتن بر روی این دلتنگی‌ها شدند اما این نامه‌ها اغلب به دست شهرزاد نمی‌رسد یا خیلی دیر به او تحویل داده می‌شود.

وعده آزادی مادر تا 6 ماه دیگر

هم‌کلاسی‌ها و معلمان ملیکا و ملینا از ماجرای زندانی بودن مادرشان در آمریکا خبر دارند اما ملیکا می‌گوید: دوست ندارم درباره این موضوع زیاد در مدرسه صحبت کنیم چون احساس خوشایندی نیست وقتی بخواهند دائم درباره وضعیت مامان سوال کنند.

آمریکایی‌ها به ملیکا و ملینا آزادی مادر را تا 6 ماه آینده وعده داده‌اند ملیکا در این باره می‌گوید: آمریکایی ها به ما گفته‌اند مامان 6 ماه دیگر آزاد می‌شود او حقش نبود که در زندان باشد من و ملینا از دست آنها بسیار عصبانی هستیم حق من و خواهرم این نبود که مامان در زندان‌های آمریکا باشد و ما بدون حضور او قد بکشیم خداوند خود جواب ظلم آنها را می‌دهد.

۱۳۹۰/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...