نسخه چاپی

كتاب «خانه بیست و ششم» رونمایی شد

عکس خبري -کتاب «خانه بيست و ششم» رونمايي شد

كتاب «خانه بیست و ششم؛ شهید مجید صادقی‌نژاد» توسط نشر مرز و بوم منتشر و وارد بازار نشر شد.

به گزارش نما ، به نقل مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در چهلمین سالگرد از شروع دفاع مقدس از کتاب «خانه بیست و ششم» رونمایی کرد. این کتاب در خصوص زندگینامه شهید مجید صادقی‌نژاد از شهدای راوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دوران جنگ است.

مراسم رونمایی با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد. به‌منظور آشنایی بیشتر با این کتاب با مرتضی قاضی مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و سمیه گنجی نویسنده کتاب به گفت‌وگو پرداختیم.

در ابتدا مرتضی قاضی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، با اشاره به اینکه کتاب «خانه بیست و ششم» مربوط به یکی از شهدای راوی است، گفت: روایت زندگی و دوران حضور شهید مجید صادقی‌نژاد به‌عنوان راوی در جنگ موضوع اصلی کتاب است. سرکار خانم سمیه گنجی نیز نویسنده کتاب هستند.

وی با اظهار اینکه شهید مجید صادقی‌نژاد در حین راویت‌گری شهید شده، تصریح کرد: ایشان حین راویت‌گری در کنار فرمانده لشکر 7 ولی‌عصر (عج) که در آن مقطع سردار رئوفی بوده به فیض شهادت نائل آمده است.

دفاع مقدس , کتاب , خاطرات دفاع مقدس ,

در ادامه سمیه گنجی نویسنده کتاب «خانه بیست و ششم» که دومین اثر وی است، اظهار کرد: این کتاب در رابطه با شهید مجید صادقی‌نژاد است. این شهید از شهدای راوی دوره پنج مدرسه مفید است و در زمان دوران دانشجویی به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهید صادقی‌نژاد در سی‌ام آبان 1360 به شهادت رسیده است، یادآور شد: شهید صادقی‌نژاد در اولین مأموریتی که به‌عنوان راوی به لشکر 7 ولیعصر معرفی می‌شود و در همین عملیات هم شهید می‌شوند.

نویسنده کتاب «خانه بیست و ششم» افزود: در واقع عملیات اصلی نصر 8 یک ماه به تعویق افتاد اما ایشان یک ماه قبل از شروع عملیات، در یگان حضور داشته است و از پشتکار خیلی خوب، تسلط و به یک معنا وجدان کاری بالایی برخوردار بودند.

وی عنوان کرد: شهید صادقی‌نژاد دفترچه نسبتاً حجیمی از گزارش‌هایی که از یک عملیاتی که هنوز اجرا نشده نوشته‌اند. با بررسی این نوشته می‌بینیم خیلی دقیق بوده و با جزئیات خیلی زیادی اتفاقاتی را که در لشکر 7 ولی‌عصر افتاده، یادداشت کرده است. در دومین مرتبه که برای عملیات نصر 8 به‌عنوان راوی به لشکر 7 ولی‌عصر اعزام می‌شوند، چون در همان اوایل عملیات به شهادت می‌رسند، مدارک زیادی از ایشان باقی نمانده و بیشترین مدارکی که از ایشان باقی‌مانده همان عملیات منتفی شده نصر 8 است.
تسنیم

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...