نسخه چاپی

آزار و شكنجه شیعیان در اندونزی

رهبران مذهبی در استان جاوه شرقی اندونزی درخواست كرده‌اند، شیعیان یا باید به مذهب تسنن بگروند و یا از روستاهای خود اخراج شوند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی ، در ماه اگوست، گروهي ياغي با داس و شمشير دو شيعه را در اين روستا به قتل رساندند و بيش از ۳۰ واحد مسکوني ديگر را آتش زدند.

از زمان وقوع اين درگيري در ماه اگوست، تاکنون حدود ۲۰۰ مسلمان شيعه در زمين‌هاي سرپوشيده تنيس در منطقه «سامپانگ» در جاوه شرقي پناه گرفته اندکه در شرايط رقت باري زندگي مي‌کنند.

دولت محلي اندونزي نيز در ماه نوامبر، آب و غذا را بر روي شيعيان بست. رهبران مذهبي و ريش سفيدان روستائي درخواست کرده‌اند که اين گروه يا بايد به مذهب تسنن بگروند و يا از اين منطقه اخراج شوند.

اين درحالي است که شيعيان گفته‌اند در حفظ مذهب خود مصمم هستند.

روها، زن خانه دار ۲۱ ساله مي گويد: « نمي‌دانم در آينده چه روي مي‌دهد. همين قدر مي‌دانم که هرگز مذهب خود را تغيير نخواهم داد.»

وي می‌گوید ،براي امرار معاش خانواده‌اش ، مجبور شده تا حلقه ازدواجش را بفروشد. اين زن شيعه افزود،« براي خريد شير پولي ندارم و کودکم به جاي شير، آب مي نوشد.»

مسلمانان شيعه، حدود ده درصد از جمعيت اندونزي، بزرگترين کشور اسلامي در دنيا، را تشکيل مي‌دهند.

يک مسلمان شيعه ديگر گفت: « آيا ما همه مسلمان نيستيم؟ ما به همان خدا و همان پيامبر و همان قرآن اعتقاد داريم. پس چرا نمي توانيم در کنار هم در صلح و آرامش زندگي کنيم؟»

ناوي پيلاي، کميسيونر عالي حقوق بشر سازمان ملل در ماه نوامبر، از اعمال خشونت و تبعيض عليه شيعيان در اندونزي انتقاد کرد.

پيلاي گفت: « از شنيدن گزارش‌ها درباره حملات خشونت آميز، آوارگي اجباري و محروميت از داشتن شناسنامه و ديگر اشکال تعبيض و آزار و اذيت عليه آن‌ها، نگران شدم.»

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...