نسخه چاپی

خبر خوش غضنفری به نمایندگان

غضنفری در بیان خبری خوش به نمایندگان گفت: با توافقی كه با آقای فرزین داشتیم قرار شد 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه در حال گردش از صندوق توسعه ملی برای پروژه های استانی در نظر بگیریم.

به گزارش نما به نقل از مهر، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت که در جلسه علنی امروز مجلس برای پاسخگویی به سئوال نماینده مردم بجنورد در خصوص اجرای اصل 48 قانون اساسی و توسعه متوازن استانها و همچنین عدم اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت و عدم تخصیص تسهیلات برای طرح های صنعتی و معدنی، حاضر شده بود گفت: در پاسخ به این سئوال یک جمله می توان گفت که آقای ثروتی دغدغه توسعه خراسان شمالی را دارند که این موضوع دغدغه بنده نیز هست.

وی با اشاره به پروژه هایی که در سفرهای استانی در استان خراسان شمالی انجام شده است، گفت: در سفر اول 8 پروژه، سفر دوم 22 و در سفر سوم 14 پروژه در حوزه کاری بنده در این راستا انجام شد.

غضنفری اظهار داشت: از مجموع 44 پروژه، 17 پروژه آن کامل اجرا شد، 22 پروژه در دست اقدام و در حال پیشرفت و 5 پروژه آن نیز از نظر ما دارای اشکال بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه خواهان رسیدگی به این پروژه ها هستیم، گفت: علت عدم توفیق در این پروژه ها یا انصراف سرمایه گذار خصوصی به دلیل نبود منفعت در پروژه و یا عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها بوده است.

وی با بیان اینکه از طریق صندوق توسعه ملی توانستیم حرکت جدیدی را در کل کشور ایجاد کنیم گفت: ما در کل کشور در سال 90، 402 پروژه از طریق این صندوق برای اخذ سرمایه واحدها معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه تعداد این پروژه ها از سال 91 تا کنون به 86 رسیده اظهار داشت: از این تعداد سهم خراسان شمالی در سال 90، 12 و در سال 91 تا کنون 11 پروژه می باشد و به نظر می رسد توازن منطقه ای و استانی رعایت شده است.

غضنفری همچنین در خصوص شهرک سازی در این استان اظهار داشت: 13 شهرک در خراسان شمالی ساخته شده و در حال توسعه زیرساخت های آنها هستیم و این کار با توجه به بودجه هایی که در اختیار داریم انجام می شود.غضنفری تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور منابع ارزی ما محدود است و تسهیلات مانند گذشته در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی گیرد و همین امر باعث بروز برخی مشکلات شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اینگونه نیست که این وزارتخانه به استانهای دیگر توجه ویژه داشته و سهم خراسان شمالی نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه دغدغه های خودم را نسبت به جریان پولی و مالی همیشه اعلام کرده ام، گفت: سعی کرده ایم دو جریان پولی و مالی یکی از جنس ارز و دیگری از جنس ریال را به سمت تولید سوق دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال وقتی متوجه شدیم وقتی وارد کنندگان اولیه کارخانجات به دلایلی که خودتان می دانید نمی توانند تحت پوشش بانک مرکزی قرار بگیرند گفت: به همین خاطر اتاق مبادلات ارزی را راه انداختیم و تلاش کردیم ارز را به جریان تولید بیندازیم تا شاهد رونق آن باشیم.

غضنفری در بیان خبری خوش به نمایندگان گفت: با توافقی که با آقای فرزین داشتیم قرار شد 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه در حال گردش از صندوق توسعه ملی برای پروژه های ملی استانها در نظر بگیریم.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...