نسخه چاپی

دندان تیزتر كرونا در موج چهارم

كرونای انگلیسی در كمین شماست!

عکس خبري -کروناي انگليسي در کمين شماست!

دیده شدن كرونای انگلیسی در كشور و بی توجهی مردم به رعایت پروتكل های بهداشتی می تواند یك فاجعه را در كشور رقم بزند.

شیما احمدی- به گزارش نما با گذشت یک سال از پیدایش ویروس خطرناک کرونا در کشورمان، سخنان تازه ای در مورد انواع جهش یافته ی این ویروس منتشر می شود ، هنوز پیشبینی درستی از اثر پذیری واکسن های تولید شده در سراسر جهان وجود ندارد و هنوز درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده و تنها راه، قطع زنجیره انتشار ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
نمکی» وزیر بهداشت با اشاره به پخش شدن ویروس انگلیسی در کشور می‌گوید: «روزهای سختی آغاز شده و خودتان را برای مبارزه با چموش‌ترین ویروس آماده کنید. روش مبارزه با ویروس جدید و ویروس قدیم کرونا تفاوتی ندارد و باید رعایت پروتکل‌ها بهداشتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
کشور ما در اوج تحریم ها و با مشارکت حداکثری مردم توانست به صورت قابل قبولی با این بیماری مبارزه کرده و آن را کنترل کند تا جایی که واکسن پیشگیری از این ویروس را هم ساخت این در حالی است که وضعیت کشورهای پیشرفته ای همچون انگلیس، ایتایا، آمریکا و... فاجعه بار است
قطعاً پایه اصلی مدیریت این ویروس، همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
همکاری مردم در پیک های گذشته ی این بیماری باعث کاهش چشم گیر مرگ و میر در سطح کشورمان شده بود اما متاسفانه آمار و ارقام این روز ها نشان می دهد که رعایت‌های بهداشتی از اوایل دی‌ماه در کشور کاهش پیدا کرده است و به رقم نگران کننده ی 19 درصد رسیده است ، در برخی از شهرستان‌ها حتی بیشتر از 60 درصد مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه شده‌اند.
دیده شدن کرونای انگلیسی در کشور و بی توجهی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند یک فاجعه را در کشور رقم بزند. بنابراین وضع مقررات سخت‌گیرانه و لزوم فرهنگ‌سازی درست برای جلوگیری از وضعیت فاجعه‌بار در کشور ضروری به نظر می‌رسد.

۱۳۹۹/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...