نسخه چاپی

محمدابراهیم رضایی در گفتگو با نما:

نگاه دولتمردان به غرب چالش اصلی مشكلات كشور است

عکس خبري - نگاه دولتمردان به غرب چالش اصلي مشکلات کشور است

كارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه در دولت و لایه های تصمیم ساز قوه مجریه هنوز عناصری وجود دارند كه نگاه شان به توسعه مناسبات با غرب برای حل مشكلات است و نگاه به داخل و توان داخلی ندارند كه این نگاه ضربه زیادی به كشور وارد كرده است.



محمدابراهیم رضایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم پیشرفت در حوزه دفاعی، مشکلات و معضلات اقتصادی همچنان پابرجاست، گفت: سوال اساسی که در ذهن مردم وجود دارد این است که کشور ما چرا می تواند در صنایع دفاعی آن چنان موفق باشد که امنیت هم پیمانان خود را ضمانت کند اما در حوزه اقتصاد و صنعت فشل است؟
وی با بیان اینکه متاسفانه بخش هایی که دولت ایفای نقش می کند، مظهر شکست، عقب ماندگی و عدم تحقق اهداف هستند،اظهار داشت: علت اصلی این مشکل مدل اعمال مدیریت، تصمیم گیری و استفاده از ظرفیت هاست؛ مدل اعمال مدیریت در دولت ها به آخر خط رسیده است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چرا دولت شیوه و روش مدیریت خود را برای حل مشکلات اصلاح نکرد؟،گفت: مسئولان دولت شهامت تصمیم گیری و بازسازی وزارتخانه ها و سازمان ها را ندارد و نتوانستند مدل مدیریتی آنها را به روز کنند،از این رو مدل فکری و مدیریتی این وزارتخانه ها عقب مانده است و نمی تواند اهداف مورد نظر را محقق کند.
ابراهیم رضایی افزود: سازمان برنامه و بودجه هم متوجه این مشکلات است اما اعلام می کند هر جا می خواهید تیغ جراحی را بالا ببریم فریادها بلند می شود.
وی با بیان اینکه این اظهارات نشان می دهد مسئولان مشکلات را می دانند اما شهامت تصمیم گیری و اصلاح ندارند،تاکید کرد: اگر بهترین دولت ها روی کار بیایند نمی توانند با سیستم موجود موفق باشند.
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این سیستم معیوب و معلول عامل سرافکندگی وناکامی همه دولت هاست، تصریح کرد: مگر آنکه دولتی روی کار بیاید و شهامت ایجاد اصلاحات اساسی در سیستم های تصمیم ساز کشور را داشته باشد.
ابراهیم رضایی به راهبرد دولتِ اعتدال در حوزه سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به دنبال تقویت ارتباط با غرب بود و وعده های خود به مردم را محقق نکرد،تاکید کرد: در مقطع تصویب برجام، جامعه به شدت به سمت غرب گرایش پیدا کرده بود اما امروز اعتماد به غرب در لایه های اجتماعی به شدت کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در دولت و لایه های تصمیم ساز قوه مجریه هنوز عناصری وجود دارند که نگاه شان به توسعه مناسبات با غرب برای حل مشکلات است و نگاه به داخل و توان داخلی ندارند که این نگاه ضربه زیادی به کشور وارد کرده است.

۱۳۹۹/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...