نسخه چاپی

توصیه وزیر نیرو درباره خرید كالاهای برقی

عکس خبري -توصيه وزير نيرو درباره خريد کالاهاي برقي

وزیر نیرو با بیان اینكه تلفات برق در دولت‌های قبل از دولت نهم روند افزایشی داشت، از مأموریت سازمان بهره‌وری انرژی برای جلوگیری از ورود كالاهای بی‌كیفیت به كشور خبر داد.

به گزارش نمابه نقل ازش فارس، مجید نامجو وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در برنامه پنجم گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو که در برنامه پنجم روی آن تاکید شده بود، کاهش تلفات برق است که بر این اساس موظف شدیم سالانه یک تا یک و نیم درصد تلفات را کاهش دهیم.

وی در ادامه، تلفات برق تا قبل از برنامه پنجم را 18.5درصد عنوان کرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در این راستا برنامه‌های دقیقی را تدوین و در حال اجرا دارد؛ برای امسال که سال جهاد اقتصادی نام‌گذاری شده باید تلفات شبکه‌های برق کشور را به مرز 15.5 درصد برسانیم؛ البته فکر می‌کنم همکارانم به این میزان خواهند رسید.

* تلفات برق در دولت‌های قبل از دولت نهم روند افزایشی داشت

نامجو همچنین تاکید کرد: در دولت‌های قبل از دولت نهم، تلفات برق روند افزایشی داشت اما این از سال 84 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه، تلفات برق در چند سال گذشته را 18.5 درصد عنوان کرد.

وزیر نیرو در ادامه گفت‌وگوی خود با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از ماموریت سازمان بهره‌وری انرژی برای کنترل کیفیت ورود کالاهای برقی به کشور خبر داد و افزود: وزارت نیرو مسئول ورود یا خروج کالاهای بی‌کیفیت به کشور نیست و تنها وظیفه دارد استانداردها را به سازمان‌های مربوطه اعلام کند اما به غیر از آن، سازمان بهره‌وری انرژی از جانب بنده مامور شده که با کنترل، مواظبت و تعامل با دیگر ارگان‌ها از ورود کالاهای بی‌کیفیت به کشور جلوگیری کند.

* توصیه وزیر نیرو به مردم در مورد خرید کالاهای برقی

نامجو در ادامه به مردم توصیه کرد که هنگام خرید کالاهای برقی مراقب استاندارد بودن این کالاها باشند و حتماً به برچسب انرژی آن توجه کنند تا دچار مشکل یا زیان نشوند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...