نسخه چاپی

تفاهم با آژانس

منافع ملی را به مسلخ سلایق شخصی نبریم

عکس خبري - منافع ملي را به مسلخ سلايق شخصي نبريم

چیزی كه در توافق وزارت خارجه و گروسی مطرح شده مانعی برای مصوبه ی مجلس نیست چرا كه به صراحت در آن به اجرای پروتكل الحاقی تأكید شده است.

به گزارش نما همزمان با انتشار توافق سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی، نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی به بررسی این توافق پرداختند و آنچه توییت‌های نمایندگان حکایت می کند؛ این توافق واکنشهایی را در بهارستان برانگیخته است که در نهایت باعث شد تا گزارش تخلف دولت از اجرای «قانون راهبردی لغو تحریم‌ها» را به قوه قضائیه ارسال کنند.
مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است: «توافق‌نامه‌ای که بین دولت با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منعقد شده، خلاف قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها بوده و هرچه سریع‌تر باید لغو شود. هفت سال است که همه مسائل کشور به برجام گره خورده و اقتصاد کشور شرطی شده است. برجام را منعقد کردند، بدون آنکه هیچ تضمینی از دشمن گرفته شود».
این یک واقعیت است که قانون اقدام راهبردی که توسط مجلس به تصویب رسیده است یک توافق برد برد برای کشورمان است چرا که اگر تمامی تحریم ها لغو شود آن چیزی را که از برجام انتظار داشتیم و در این همه مدت بخاطر آن فعالیت های هسته ای خود را متوقف ساختیم به آن خواهیم رسید و اگر هم آنها تحریم ها را لغو نکنند امتیازاتی را که در این مدت به آنها داده ایم پس خواهیم گرفت
چیزی که در توافق وزارت خارجه و گروسی مطرح شده مانعی برای مصوبه ی مجلس نیست چرا که به صراحت در آن به اجرای پروتکل الحاقی تأکید شده است. بنابراین اختلاف دیدگاه موجود میان دولت و مجلس نباید سبب شود که این اختلاف ها به سطح بین المللی کشیده شده و موجب سو استفاده ی دشمنان کشورمان شود

۱۳۹۹/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...