نسخه چاپی

فاصله عارف با خاتمی بیشتر از همیشه: عضو احزاب اصلاح‌طلب نیستم!

عکس خبري -فاصله عارف با خاتمي بيشتر از هميشه: عضو احزاب اصلاح‌طلب نيستم!

محمدرضا عارف در میان اصلاح‌طلبان افراطی دیگر جایگاهی ندارد. رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خبر داده كه خاتمی او را جزء 15 فرد معتمد خود به ناسا معرفی نكرده است.


به گزارش نما، در آخرین جلسه رسمی ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در حسینیه جماران در کمال تعجب بهزاد نبوی اصلاح‌طلب تندرو و متهم سابق امنیتی جای محمدرضا عارف روی صندلی ریاست جلسه نشست.

این اتفاق پیام روشنی داشت! عارف میانه‌رو دیگر در میان اصلاح‌طلبان رادیکال ندارد. حالا رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به این موضوع که چرا مانند همیشه نقشی در میان جبهه اصلاحات ندارد می‌گوید: نهاد اجماع ساز ۱۵ نفر عضو حقیقی دارد که با مکانیزم مربوطه انتخاب‌شده‌اند و همچنین نمایندگان احزاب را در دل خود دارد که بنده نه جزء آن پانزده نفرم و نه در حزبی حضور دارم.

پاسخ عارف به‌روشنی نشان می‌دهد که خاتمی و تندروهای دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین برنامه‌های برای انتخابات در سردارند که رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم سد راه آن بوده است.

عارف مخالف تندروی و تبدیل جریان اصلاحات به یک حرکت شبه میلیتاریستی در کف خیابان است. از این بهزاد نبوی و اعضای محفل تندرو در اطراف خاتمی او را به سادگی هر چه تمام‌تر حذف کرده‌اند.

عارف آنقدر از محافل تصمیم گیر دور شده است که وقتی از او درباره نامزد شدن سید حسن خمینی در انتخابات سؤال می‌شود، بی درنگ پاسخ می‌دهد: گفت: خبر ندارم که از آنان برای کاندیدا شدن دعوت به‌عمل آمده یا نه؟ و یا اینکه خودشان اصلاً علاقه به نامزد شدن را دارند یا نه؟

البته عارف در آخرین اظهار نظر خود از داشتن اشخاصی مشورتی پیرامون خود خبر داده است. تحولات سیاسی پیش رو نشان خواهد داد که آیا عارفی تواند نقش هاشمی در سال 76 را بازی کرده و با هوشیاری سیاسی اقداماتی انجام دهد که رایکال ها پشیمان از اقدامات خود او را دوباره زعیم و مرجع تصمیم گیری‌ها کنند یا خیر! اولین اقدام برای این رویدا تأسیس یک حزب سیاسی توسط آقای عارف است.

۱۳۹۹/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...