نسخه چاپی

تبعات حذف كنكور برای شاگرد اول‌ها

عکس خبري -تبعات حذف کنکور براي شاگرد اول‌ها

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حذف كنكور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌كند، گفت: با حذف كنكور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند.



به گزارش نما، سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش‌آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است

موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یادآور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.

موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...