نسخه چاپی

۲۵ درصد تاكسی‌های درون شهری گنبدكاووس فرسوده است

?? درصد تاکسي‌هاي درون شهري گنبدکاووس فرسوده است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدكاووس گفت كه ۲۵ درصد از مجموع هزار تاكسی‌ زرد و خط ویژه این شهر با طول عمر بیشتر از ۱۰ سال، فرسوده و نیازمند نوسازی است.

به گزارش نما ، حمیدرضا حجی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اکنون شهر ۱۶۰ هزار نفری گنبدکاووس ۸۶۱ دستگاه تاکسی زرد و ۱۳۹ دستگاه تاکسی خط ویژه دارد.

وی افزود: باوجود مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی دشمنان و کاهش تولید خودرو سازان، در ۲ سال گذشته رانندگان ۲۰۱ دستگاه تاکسی در گنبدکاووس از طریق ثبت نام در سایت نوسازی ناوگان تاکسی با پرداخت نقدی و اقساطی، خودروهای خود را تعویض کردند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: ۸۰ درصد خودروهای تعویضی پیکان و بقیه پراید بودند که به جای آن بیشتر خودروهای سمند و پژو تحویل داده شد.

حجی زاده افزود: طبق برنامه ریزی قرار است از اردیبهشت سال آینده با بازشدن سایت ثبت نام، تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای تعویض و نوسازی تاکسی‌های درون شهری به رانندگان پرداخت شود.

وی همچنین گفت که نرخ پیشنهادی ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش کرایه را تا پایان سال‌جاری به شورای اسلامی شهر گنبدکاووس اعلام می‌شود و در صورت تصویب، از ۱۵ فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امسال نرخ کرایه تاکسی‌های دورن شهری گنبدکاووس یک بار ۲۵ درصد در ابتدای سال و برای بار دوم در مهرماه نیز با نظر شورای اسلامی این شهر ۲۰ درصد دیگر به کرایه تاکسی‌ ‌ها اضافه شد.

به گفته حجی‌ زاده، به جز چند دستگاه مینی بوس و اتوبوس که متعلق به شهرداری و دولتی هستند، بقیه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری گنبدکاووس شامل ‌هزار دستگاه تاکسی، ۶۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی و ۴۷ دستگاه مینی بوس و اتوبوس در مالکیت بخش خصوصی اما تحت نظارت شهرداری این شهر است.

گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

ایرنا 


۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...