نسخه چاپی

ماجرای حمله ۳ سگ به ۲ كودك در پاركی در تهران؛ موضع پلیس در قبال سگ‌گردانی چیست؟!

عکس خبري -ماجراي حمله ? سگ به ? کودک در پارکي در تهران؛ موضع پليس در قبال سگ‌گرداني چيست؟!

حدود ساعت ۱۰ شب به همراه همسر و پسر و دختر خردسالم به بوستانی در شمال شرقی تهران رفتیم؛ یك خانم با ۳ سگ نیز در پارك در حال سگ‌گردانی بود كه به محض ورود ما به پارك سگها به فرزندان و همسرم حمله‌ور شدند.



به گزارش نما، یکی از شهروندان عنوان کرده است که چند شب پیش به اتفاق خانواده‌اش به پارکی در تهران رفته‌اند که در آنجا مورد حمله توسط سه سگ قرار گرفته‌اند و در زمان اعتراض به صاحب این سگها و پس از حضور پلیس، در نهایت اقدام خاصی توسط مأمور انتظامی صورت نگرفته بود.

وی در تشریح این ماجرا گفت: حدود ساعت ۱۰ شب به همراه همسر و پسر و دختر خردسالم به بوستانی در شمال شرقی تهران رفتیم؛ یک خانم با سه سگ نیز در پارک در حال سگ‌گردانی بود که به محض ورود ما به پارک، سگها به فرزندان و همسرم حمله‌ور شدند، دختر دو ساله و پسر ۱۲ ساله و همسرم در پی حمله سگها ترسیدند که مجبور شدم آنها را به داخل خودرو هدایت کنم.

وی افزود: زمانیکه به این خانم معترض شدم که اینجا محل سگ‌گردانی نیست و حتی مقابل ورودی پارک نیز ذکر شده ورود حیوانات به پارک ممنوع است، این خانم به من توهین و داد و بیدا کرد که من گفتم با پلیس تماس می‌گیرم اما وی به داد و بیدا و توهین‌هایش ادامه داد.

وی ادامه داد: پس از دقایقی مأمور کلانتری در صحنه حاضر شد اما اذعان داشت که به لحاظ قانونی نمی‌تواند کاری انجام دهد! نه از آن خانم کارت شناسایی خواست، نه به وی تذکری داد و در نهایت به آن خانم گفت که از آنحا برود؛ این مأمور گفت که قانوناً نمی‌تواند در این قضیه کاری کند در صورتیکه فرماندهان نیروی انتظامی عنوان کرده بودند که سگ‌گردانی جرم است و با آن مقابله می‌شود؛ اگر سگ‌گردانی جرم است، چرا مأمور انتظامی گفت که قانوناً نمی‌تواند کاری انجام دهد البته این مأمور پلیس گزارشی نوشت اما این سؤال مطرح می‌شود که این تضاد رفتار و گفتار از کجا نشأت می‌گیرد، اگر سگ‌گردانی به گفته فرماندهان انتظامی، خلاف قانون است چرا مأمور پلیس می‌گوید در این رابطه کاری نمی‌تواند انجام دهد!

این شهروند گفت: البته این سگ‌گردانی و حمله سگها منجر به ترس و اذیت فرزندان من و فرار آنها از پارک شد یعنی در اینجا نیز جرمی روی داده بود اما مأمور انتظامی کار خاصی نکرد در صورتیکه افرادی که در آن پارک نیز رفت‌وآمد داشتند می‌گفتند سابق بر این هم ورود سگها به پارک و سگ‌گردانی در آنجا منجر به ایجاد مزاحت برای کودکان و والدین آنها شده بود.

در ادامه، موضع نیروی انتظامی در قبال سگ‌گردانی و اینکه پلیس با سگ‌گردانی برخورد می‌کند یا خیر را از فرماندهان ارشد این نیرو جویا شدیم؛ سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی نیروی انتظامی به این سؤالات پاسخ داد.

سردار حاجیان گفت: سگ‌گردانی خلاف قاعده و عرف اسلامی و کشور ما است؛ پلیس برای اینکه بتواند با سگ‌گردانی مقابله و از این قضیه جلوگیری کند، نیاز به ساز و کار مناسب دارد و باید در این رابطه با نهادهای دیگر همکاری کند، اگر پلیس آن سگ را گرفت، باید سگ را به چگونه نگهداری کند و به کدام نهاد تحویل دهد؟ یعنی قدری در فرآیند کار مشکل ایجاد می‌کند.

سخنگوی نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر سگ‌گردانی منجر به رعب و وحشت شود، فرد می‌تواند در قبال رعب و وحشت ایجاد شده یا توهین صورت گرفته توسط صاحب سگ، شکایت کند؛ این موضوع ضمان دارد و ضمان اجرایی آن مشخص است، اگر در مورد مذکور نیز فرد شاکی شده باشد، نیز مأمور پلیس نمی‌توانست شکایت وی را اخذ نکند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...