نسخه چاپی

ایران انصراف داد؛ البدری ابقا شد

وزرای نفت كشورهای عضو اوپك در نشست خود در وین عبدالله البدری، دبیركل كنونی این سازمان را به مدت یك سال دیگر و تا پایان سال 2013 در این سمت ابقا كردند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از رویترز عربی نوشت: نامزدهای ایران، عربستان و عراق برای این سمت رقابت داشته‌اند که در این نشست ایران در حمایت از نامزد عراق برای این سمت انصراف داد و دو نامزد عربستان و عراق نیز دراین رقابت به نوعی شکست خوردند.

پیشتر برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که در صورت عدم اجماع بر روی یکی از گزینه های دبیرکلی اوپک، ممکن است دبیرکل فعلی مجددا در این سمت ابقا شود.

این درحالی است که وزیر نفت ایران ساعتی پیش در حاشیه اجلاس وزرای اوپک در وین به خبرنگاران گفته بود: غلامحسین نوذری نامزد ایران برای سمت دبیرکلی اوپک همچنان در رقابت با دیگر کاندیداها شامل مجید منیف از عربستان و ثمیر قضبان وزیر نفت سابق عراق قرار دارد.

وی افزود: حالت ایده آل برای جمهوری اسلامی ایران کاهش دو میلیون بشکه‌ای سقف تولید اوپک است ولی تهران می‌تواند سقف تولید 30 میلیون بشکه‌ای کنونی را بپذیرد.

وی افزود: وضعیت بازار در حال حاضر بسیار مطلوب است اما اگر اوپک تولید خود را کاهش دهد شرایط بهتر خواهد شد.

قاسمی همچنین تاثیر تحریم‌ها روی تهران را کم اهمیت خواند و گفت: ایران طی سه سال گذشته وابستگی مالی خود را به درآمد نفت به میزان 20 درصد کاهش داده و این کار را در سال آینده نیز انجام خواهیم داد.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...